וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבוקר: שיבושים בבתי החולים בשל מצוקת האשפוז

אריאל נוי

19.1.2011 / 9:00

לאחר שלא חלה התקדמות במו"מ מול משרד האוצר, הודיעה הסתדרות האחיות כי תחל הבוקר בצעדי מחאה בעקבות מצוקת האשפוז במחלקות הפנימיות. "זו בושה למדינת ישראל שהגענו למצב הזה"

הסתדרות האחיות הודיעה כי תחל הבוקר (רביעי) בצעדי מחאה בעקבות מצוקת האשפוז החמורה במחלקות הפנימיות, ובמסגרתם לא תתאפשר כניסת חולים למחלקות שבהן התפוסה עולה על 100%. זאת, לאחר שפגישותיהם של צוותי המו"מ של משרד האוצר ונציגי האחיות, שנערכו במהלך אתמול, הסתיימו ללא התקדמות משמעותית. ממשרד הבריאות נמסר אמש כי הוא "עושה ככל יכולתו כדי לקרב בין הצדדים ולהביא להסדרה של מצוקת האשפוז וקשיי העבודה של האחיות".

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן הסבירה לגלי צה"ל את הסיבות לעיצומים ואמרה: "אנחנו לא מבקשות כסף. הגיע הזמן לשים קץ לזה שחולים בשנת 2011 שוכבים כמו הומלסים במסדרונות, זו בושה וכלימה למדינת ישראל", אמרה כהן.

בתגובה להודעת הסתדרות האחיות נמסר ממשרד האוצר כי "ביומיים האחרונים מנהלים משרדי האוצר והבריאות מו"מ אינטנסיבי עם הסתדרות האחיות, במטרה להקל על עומס העבודה של האחיות בבתי החולים. במסגרת זו נידונו צעדים שונים להקלה על עומס העבודה, בין היתר, באמצעות תוספת של אחיות לבתי החולים ואולם המו"מ טרם מוצה. אנו קוראים להסתדרות האחיות לשוב באופן מיידי לשולחן המו"מ ולהפסיק את השיבושים בבתי החולים, שנעשים בשיא עונת החורף, ללא הכרזת סכסוך עבודה כנדרש ואשר יביאו לפגיעה מיותרת בחולים. בנוסף, בימים אלה מתקיימים דיונים בין משרדי הבריאות והאוצר על הפעולות הנדרשות לצורך הקלה על העומס בבתי החולים ובמסגרת דיונים אלה נבחנת האפשרות להוספת מיטות במערכת האשפוז".

בשבוע שעבר הגיעו מאות אחיות מכל רחבי הארץ לכנס חירום מיוחד שנערך בבית החולים וולפסון בחולון בעקבות העומס בבתי החולים. כהן סיפרה אז כי לאורך כל השנה נמצאים המחלקות הפנימיות וחדרי המיון בתפוסה מלאה. לדבריה, "העומס במחלקות הפנימיות הוא בלתי נסבל וכלום לא השתנה במהלך 35 השנים האחרונות. זו בושה למדינת ישראל שהגענו למצב הזה. ההורים של כולנו שוכבים במסדרונות. היום זה הם ובקרוב זה כולנו".

"נעזוב את המחלקות"

ענת כהן אבוהב, אחות אחראית במחלקה הפנימית בבית החולים וול הסבירה כי לא מדובר בשביתה. "אנחנו מתכוונות להגיע למקום העבודה שלנו, אבל אם התפוסה תהיה 110% אנחנו מתכוונות לעזוב את המחלקות. ממוצע המיטות הוא 38 במחלקה הפנימית. זה אומר שאם יהיו 42 חולים מיד נעזוב ונשב בדשא".

כהן משיכה ואמרה כי "אם רוצים לקחת דוגמא רעה למה שעשוי לקרות במחלקות הפנימיות, קחו את הדוגמא של מכבי האש שעד שלא קרה אסון כבד ונשרפו האנשים באסון הכרמל, אף אחד לא שם ליבו להתרעות ולצעקות של הכבאים. מערכת הבריאות בדרך לקטסטרופה דומה. אני קוראת לרופאים להצטרף למאבק שלנו. גם הם צריכים להיאבק לצד האחיות כדי לשים סוף פסוק למצב הנוראי".

* עדכון ראשון: 00:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully