וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות יפתחו בעיצומים: "אנחנו לא עבדים"

אריאל נוי

11.1.2011 / 18:27

הסתדרות האחיות הודיעה כי החל מהשבוע הבא, ישבתו האחיות מעבודתן אם מספר החולים המטופלים יעבור את המכסה האפשרית. "לא נעמוד מנגד, החולים מושפלים ושוכבים כמו הומלסים במסדרונות"

מאות אחיות מכל רחבי הארץ השתתפו הערב (שלישי) בכנס חירום מיוחד שנערך בבית החולים וולפסון בחולון בעקבות העומס הרב שנוצר בבתי החולים ברחבי הארץ בחודש האחרון. האחיות מחו על התנאים הקשים לדבריהן בהם הן נאלצות לטפל בחולים, והודיעו כי החל מהשבוע הבא יפתחו בעיצומים ולא יסכימו לקבל חולים מעבר לתפוסה האפשרית בבית החולים.

ענת כהן אבוהב, אחות אחראית במחלקה הפנימית בבית החולים וולפסון, אמרה לוואלה! חדשות: "אנחנו לא עבדים. המצב הוא אסון. אתה מבין את המשמעות שילדה בת שש מתה בחדר מיון? (אתמול בביה"ח אסף הרופא - א.נ.) בן אדם שמגיע למיון חייב לצאת חי. אין דבר כזה לאבד אדם במיון, זה מאוד נדיר".

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, סיפרה כי לאורך כל השנה נמצאים המחלקות הפנימיות וחדרי המיון בתפוסה מלאה. לדבריה, "העומס במחלקות הפנימיות הוא בלתי נסבל וכלום לא השתנה במהלך 35 השנים האחרונות. זו בושה למדינת ישראל שהגענו למצב הזה. ההורים של כולנו שוכבים במסדרונות. היום זה הם ובקרוב זה כולנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חסרות לפחות 500 מיטות למערך אשפוז פנימי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כהן הודיעה במהלך הכנס, כי "הסתדרות האחיות מודיעה כי החל מיום שלישי בשבוע הבא לא יקבלו האחיות חולים לפרוזדורים, ובמחלקות בהן התפוסה עולה על 100%. מדובר בצעד ראשון במאבק קשה אבל כאשר החולים מושפלים ושוכבים כמו הומלסים במחלקות, ואפילו מתים לעיתים כיוון שאין אחיות שיטפלו בהם, אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד. מדובר בחיי אדם, לא פחות".

אבוהב הסבירה כי לא מדובר בשביתה. "אנחנו מתכוונות להגיע למקום העבודה שלנו, אבל אם התפוסה תהיה 110% אנחנו מתכוונות לעזוב את המחלקות. ממוצע המיטות הוא 38 במחלקה הפנימית. זה אומר שאם יהיו 42 חולים מיד נעזוב ונשב בדשא".

כהן משיכה ואמרה כי "אם רוצים לקחת דוגמא רעה למה שעשוי לקרות במחלקות הפנימיות, קחו את הדוגמא של מכבי האש שעד שלא קרה אסון כבד ונשרפו האנשים באסון הכרמל, אף אחד לא שם ליבו להתרעות ולצעקות של הכבאים. מערכת הבריאות בדרך לקטסטרופה דומה. אני קוראת לרופאים להצטרף למאבק שלנו. גם הם צריכים להיאבק לצד האחיות כדי לשים סוף פסוק למצב הנוראי".

"האחיות - כמו מערך הכבאות באסון הכרמל"

מנהל בית החולים וולפסון, ד"ר יצחק ברלוביץ' אמר בתגובה, כי "זהו אחד המשברים הקשים שהיו במערכת הבריאות בתולדות המדינה. במיוחד המצב בפנימיות ובמונשמים".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, הוסיף כי "חסרות לפחות 500 מיטות למערך אשפוז פנימי. גם בקיץ המחלקות מלאות עד אפס מקום בחורף המצב חמור יותר".

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, התייחס אף הוא לדברים ואמר, כי "אי אפשר לסבול תופעה של 70,000 ימי אשפוז במסדרונות. לא אסכים שלא יוסיפו מיטות למחלקות הפנימיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully