וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: דגל פלסטין הונף מעל הנציגות בארה"ב

במהלך טקס בוושינגטון הניף ראש המשלחת הפלסטינית לארה"ב את הדגל של עמו. "הגיע הזמן שסמל המאבק של העם הפלסטיני להגדרת מדינה עצמאית יתנוסס בארצות הברית"

במסגרת מאמצי הפלסטינים לזכות בהכרה במדינה עצמאית, הם רושמים הישג בעל ערך טקסי בלבד, אך חשוב. לראשונה מאז הוקמה, הניפה היום (שלישי) הנציגות הדיפלומטית של אש"ף בוושינגטון את דגל הרשות הפלסטינית. ראש הנציגות, מען ראשיד עריקאת, אמר בטקס שהתקיים לרגל המאורע כי "אנו גאים לראות את הדגל מתנוסס, הגיע הזמן שסמל המאבק של העם הפלסטיני להגדרת מדינה עצמאית יתנוסס בארצות הברית".

עריקאת הביע תקווה כי המהלך יסייע במאמץ הבינלאומי לזכות בהכרה במדינה פלסטינית עצמאית. על אף שהממשל האמריקאי מתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית, הוא זה שאישר את הנפת הדגל, כבר בחודש אוגוסט האחרון.

עוד קודם לכן, נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב ערך ביקור היסטורי ברשות הפלסטינית, שם נפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן ודן עמו בדרכים לחידוש תהליך השלום עם ישראל. לאחר קבלת פנים חגיגית ביריחו על ידי אבו מאזן ובכירי ההנהגה הפלסטינית, נוגנו שני ההמנונים ולאחר מכן שני המנהיגים נפגשו. במסיבת עיתונאים שקיימו לאחר הפגישה אמר מדבדב כי תמיכתה של רוסיה בסוגיה הפלסטינית "לא השתנתה". מדבדב אמר עוד כי רוסיה אינה מתכוונת לשנות את הכרתה של ברית המועצות במדינה פלסטינית, שעליה היא הכריזה בשנת 1988. "אז הכרזנו על ההחלטה, ואין בכוונתו לשנותה כעת", הסביר. הוא הוסיף כי "מדינה פלסטינית עצמאית היא אינטרס של כל עמי האזור".

עוד אמר מדבדב כי "רוסיה קיבלה החלטה בנושא ההכרה במדינה פלסטינית בסוף שנות השמונים של המאה שעברה. אנחנו תומכים תמיכה מלאה בזכותו של העם הפלסטיני להקים מדינה פלסטינית עצמאית ברת-קיימא שבירתה ירושלים המזרחית. אנו ניצבים רגע לפני כינון מדינה פלסטינית עצמאית, שכולם רק ירוויחו ממנה, בעיקר הפלסטינים והישראלים וכל עמי האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully