וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: כנראה למתנגדי בית הדין יש מה להסתיר

בעקבות הגשת מסקנות בית הדין לבדיקת רצח חרירי, אמר הנשיא האמריקאי כי המהלך יביא צדק לעם הלבנוני. אובמה שלח עקיצה מרומזת לחיזבאללה ואמר כי "כנראה למנתגדים יש מה להסתיר"

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס הלילה (שלישי) להגשת המסקנות שגיבש בית הדין הבינלאומי בחקירת רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי. בהודעה כתובה שמסר אמר הנשיא האמריקאי כי הניסיונות לפגוע במעמד בית הדין מלמדים שלמתנגדיו יש מה להסתיר.


אובמה הדגיש כי הגשת כתבי האישום היא "צעד חשוב לקראת סיום התקופה בה רצח הוא פשע פטור מעונש בלבנון, ולקראת השגת צדק עבור העם הלבנוני". הוא התייחס גם למצב המתוח בלבנון לקראת פרסום מסקנות בית הדין, ואמר: "אני יודע שזו תקופה משמעותית ומתוחה לעם בלבנון, ואנחנו מצטרפים לקהילה הבינלאומית בקריאה לכל המנהיגים והפלגים לשמור על איפוק".

הנשיא האמריקאי הוסיף כי חשוב לאפשר לבית הדין לעשות את עבודתו ללא הפרעות. הוא התייחס באופן מרומז להפלת הממשלה בלבנון, ואמר כי "הניסיון לייצר משבר הוא בחירה מוטעית", וכי המאמצים להחליש את מעמד בית הדין מעידים כי למתנגדיו יש מה להסתיר. "כל ניסיון לעורר מתיחות ואי יציבות בלבנון רק יפגע בשאיפות ובחופש של העם הלבנוני", סיכם אובמה.

אמש הודיע בית הדין הבינלאומי שחקר את חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי באופן רשמי כי תובע בית הדין, דניאל בלמאר, הגיש לשופט-חוקר דניאל פראנסין את מסקנות הדו"ח בנוגע לחשודים בהתנקשות בחרירי. נציג בית הדין בלבנון, הרמן ואן האבל, מסר עוד כי "תוכן המסקנות יישאר בשלב זה חשאי" והוסיף כי השופט-חוקר פראנסין יעיין במסקנות ויקבל את החלטותיו. השופט-חוקר מטעם בית הדין צפוי לפרסם את החלטתו בדבר הגשת כתבי אישום בתוך מספר שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully