וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיקור בעולם: "ברק, חייל אגדי שנכשל פוליטית"

התקשורת העולמית לא ייחדה מקום נרחב לטלטלה הפוליטית בישראל, והתמקדה בדמותו של ברק עצמו ובפרישת "המפלגה המתונה היחידה מהקואליציה של נתניהו". אתר של הג'יהאד: "ברק הטיל פצצה"

פרישתו של אהוד ברק ממפלגת העבודה והתפרקותה של המפלגה סוקרו היום (שני) על ידי התקשורת העולמית, אם כי לא בהבלטה יתרה. כלי התקשורת בעולם הסתבכו בניסיון להסביר את התסבוכת המפלגתית-פוליטית, ורבים מהם מיקדו את עיקר דיווחיהם בדמותו של ברק עצמו. אתר ה"דיילי טלגרף" הבריטי אף הגדיל לעשות ופרסם כתבה שהוקדשה כולה לסיכום פועלו של ברק, תחת הכותרת "החייל האגדי שנכשל במהלכיו הפוליטיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ה"דיילי טלגרף" מסקר באתר האינטרנט שלו את פרישת ברק/מערכת וואלה, צילום מסך

בכמה דיווחים הרחיבו בנושא פרישת שמונת חברי מפלגת העבודה הנותרים מהקואליציה. בדיווח בסוכנות הידיעות AP, שצוטט בהרחבה במאות כלי תקשורת בעולם, ניסו להסביר את ההשלכות העתידיות של המהלך, כשהזכירו כי מפלגת העבודה היתה "המפלגה המתונה היחידה בקואליציה של בנימין נתניהו, שנשלטת בידי מפלגות דתיות ולאומניות". עוד הסביר כתב הסוכנות, כי הישארותו של ברק בממשלה קשורה גם ליחסיו ארוכי השנים עם ראש הממשלה נתניהו, ש"ברק היה מפקדו ביחידת קומנדו מיוחדת בצבא".

לעומת הסיקור העולמי הדל יחסית, ברשתות הטלוויזיה ואתרי החדשות הערביים סוקר הנושא בהרחבה, למרות החדשות ה"חמות" מטוניסיה ומלבנון שתופסות את מירב הכותרת. רוב הדיווח נשען על כלי תקשורת ישראליים. בכלי התקשורת הפלסטיניים, דווח העניין בכותרות ראשיות. "פרישתו של ברק מעוררת סערה במערכת הפוליטית בישראל", נכתב בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הנוהגת לדווח רבות על הנעשה בתוככי הפוליטיקה הישראלית. אתר "פלסטין היום" המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי כתב באחת מכותרותיו כי "ברק הטיל פצצה".

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully