וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אנשים יפים יותר הם גם חכמים יותר

יש כאלה שנהנים מכל העולמות: מחקר שנערך בקרב 52,000 בני אדם מגלה כי לאנשים יפי תואר יש במוצע איי-קיו גבוה ב-11-14 נקודות מהרגיל. עורך המחקר מציע הסבר מדעי לחלוטין לתופעה

נוטים לזלזל באינטליגציה של היפים והיפות שסביבכם? תחשבו פעמיים. מחקר מקיף שנערך בבריטניה ובארצות הברית מצא כי יש דווקא קשר חיובי בין יופי ואינטליגנציה: אנשים שנראים טוב הם בממוצע גם חכמים יותר.

המחקר המדובר נערך על ידי סטושי קנזאווה, חוקר בבית הספר לכלכלה של לונדון (LSE), והקיף יותר מ-35,000 אמריקאים ו-17,000 בריטים. הנבדקים הם משתתפי תוכניות מעקב לאומיות אחר התפתחות של בני אדם, שבמסגרתן נאספים עליהם נתונים שונים מיום לידתם. בבריטניה, פעילה התוכנית מאז 1958. קנזאווה ערך ניתוח סטטיסטי של תכונות משתתפי המחקרים, ואתמול (שני) מסר לתקשורת את התוצאות, במקביל לפרסומן בכתב העת הפסיכולוגי "Intelligence", המוקדש לנושא האינטליגנציה האנושית.

לפי הניתוח, גברים שהוגדרו "אטרקטיביים מבחינה פיזית" לפי קריטריונים שונים הם בעלי איי-קיו גבוה ב-13.6 נקודות מהאדם הממוצע, ואילו נשים אטרקטיביות ניחנו באיי-קיו גבוהה ב-11.4 מהממוצע. זאת, ללא קשר למצב בריאותי, נתונים פיזיים אחרים או מעמד חברתי-כלכלי.

קנזאווה אף מציע הסבר מדעי לתופעה: לדבריו, גברים ונשים יפי תואר נוטים להימשך לבני זוג אינטליגנטים, ולהיפך. צאצאיהם יורשים את שתי התכונות, וכך נוצר רצף דורות של אנשים יפים וחכמים. עם זאת, הוא ביקש להבהיר: "מיותר לציין שהקביעה שלנו, לפיה אנשים יפים הם יותר חכמים, היא מדעית גרידא. אין זה אומר שצריך לשפוט אותם או לנהוג כלפיהם באופן שונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully