וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אחר ההתנקשות, טוסון מארחת תערוכת נשק

התערוכה התקיימה למרות "האירועים המצערים" בעיר, ומוצג בה גם אקדח "גלוק" חצי אוטומטי, כמו זה ששימש את היורה. עוד שיפור במצב חברת הקונגרס גיפורדס: נותקה מהנשמה, מגיבה לסביבה

אחד הנושאים הבולטים בסדר היום הציבורי בארצות הברית בשבוע שלאחר ההתנקשות בחברת הקונגרס גבריאל גיפורדס הוא שאלת הפיקוח על הנשק במדינה, נושא חם בעימותים בין רפובליקאים ודמוקרטים גם בימי שגרה. כעת התחדד הנושא ביתר שאת, כשקילומטרים ספורים ממקום ההתנקשות - טוסון שבמדינת אריזונה - נערכת תערוכת נשק גדולה.

אלפים זרמו אתמול (שבת) למתחם תערוכת "צומת המערב" שנפתחה כ-15 ק"מ מטוסון, ואיש מהם לא הרגיש צורך להתנצל. "האירועים לפני שבוע היו טרגיים, אבל לא היה שום קשר ביניהם לפיקוח על נשק", אמר ל"וושינגטון פוסט" מנהל התערוכה, בוב טמפלטון, והסביר כי למרות האירועים, הוחלט בעצה אחת עם המועצה המקומית לקיים את התערוכה כמתוכנן. "זה סיפור של אדם חולה שהשיג גישה לנשק, למרות שלא אמורה הייתה להיות לו כזו". לשם הבעת הזדהות, אף הציבו המארגנים בכניסה לתערוכה תיבה לאיסוף תרומות למשפחות קורבנות הרצח.

תערוכת נשק בטוסון, אריזונה, שבוע אחרי ההתנקשות בגבריאל גיפורדס. רויטרס
עומדים בתור בכניסה לתערוכה, אתמול בטוסון/רויטרס

בין המוצגים בתערוכה, ניתן למצוא גם אקדח "גלוק" חצי אוטומטי - הנשק שבו השתמש המתנקש, ג'ארד לי לאפנר. עוד ניתן למצוא שם, מלבד רובים ואקדחים, גם מגוון סכינים, חצים וקשתות, תחמושת, אמצעי מיגון והסוואה וכוונות טלסקופיות. יש מגבלה אחת עיקרית: על באי התערוכה נאסר להיכנס אליה עם כלי נשק טעונים.

קילומטרים ספורים משם, בבית החולים בטוסון, נמשך השיפור ההדרגתי במצבה של חברת הקונגרס גיפורדס, שקליע שנורה מאותו "גלוק" פילח את ראשה. הרופאים אישרו בסוף השבוע כי היא פתחה לראשונה את עיניה, ואף החלה להגיב להתרחשויות סביבה ולבצע פעולות פשוטות בידיה. אתמול היא אף נותקה ממכונת ההנשמה, ולראשונה החלה לנשום בכוחות עצמה, דרך צינורית שהוחדרה לקנה הנשימה שלה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

חברתו לשעבר של לאפנר: "הוא מביים הכל"

בתוך כך, במהלך סוף השבוע המשיכו להתפרסם עדויות לגבי מצבו הרעוע של המתנקש לאפנר בימים שקדמו לרצח. בין היתר, התגלה סרטון שצילם לאפנר עצמו והעלה ליוטיוב, בו הוא מצלם את שיטוטיו בקמפוס המכללה בטוסון (ממנה סולק), ומתלונן במשפטים מבולבלים על ציוניו, על היחס אליו במכללה ("מכללה של רצח עם"), וגם על ממשל אובמה (למשל על "המלחמות הלא חוקיות שאנחנו מעורבים בהן"). בין היתר, נשמעת מפיו אמירה לפיה "אנחנו בודקים עינויים של סטודנטים".

כמו כן, התפרסם דיווח שהודלף מתוך חקירת הרצח, לפיו טרם מסע ההרג, צילם עצמו לאפנר כשהוא לבוש רק בתחתוני חוטיני, ומסתיר את אזור חלציו עם אקדח שהוא אוחז בידו. התצלום עצמו לא פורסם. לפי הדיווח, הוא נמצא על ידי עובד בבית מרקחת שבו עבר כמה שעות לפני הרצח.

בסוף השבוע התפרסמו בארה"ב גם ראיונות עם שתי בנות זוג לשעבר של לאפנר בן ה-22, קלסי הוקס ואשלי פיגרואה. כל אחת מהן יצאה עמו במשך כמה חודשים בתיכון - ושתיהן הופתעו שהנער הרגיש והמתחשב שהכירו הפך לרוצח. עם זאת, הרושם של כל אחת מהן מהחבר לשעבר היה שונה לחלוטין.

"הוא היה מתוק, עדין, קצת שקט. בסך הכל בחור טוב. שום דבר לגביו לא נראה לי יוצא דופן", סיפרה הוקס, שהייתה חברתו כשהיה בן 16, בראיון לרשת CBS. "הוא השתנה לגמרי עכשיו". פיגרואה, שיצאה עמו מאוחר יותר וראתה אותו לאחרונה לפני כמה חודשים, הכירה אדם שונה. "הוא הפחיד אותי לפעמים, ולכן בעצם נפרדתי ממנו", סיפרה בראיון לרשת ABC. "היו לו התקפי זעם". היא אף חיוותה את דעתה על התנהגותו הנוכחית: "אני חושבת שהוא הוא מביים הכל. הוא תכנן את כל זה במשך הרבה זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully