וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בי-ם שוקלים: 1,400 יחידות דיור חדשות בגילה

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים תדון בשבוע הבא בתוכנית לבניית כ-1,400 יחידות דיור בשכונה שנמצאת מעבר לקו הירוק. התוכנית צפויה לעורר מחלוקת עם ארה"ב וגינויים בעולם

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תדון בשבוע הבא בתוכנית לבניית כ-1,400 יחידות דיור בשכונת גילה, הנמצאת מעבר לקו הירוק בירושלים. הוועדה צפויה להעניק לה אישור עקרוני ולהמליץ עליה לוועדה המחוזית. יחידות הדיור צפויות להיבנות בשטח שבין השכונה לכיוון התנחלות הר גילה. בגל"צ דווח כי תיק התוכנית נפתח לראשונה ביולי 2008 ולפני כחודשיים היא קיבלה אישור ראשוני מהוועדה המחוזית לאחר שעמדה בתנאי הסף.

התוכנית צפויה לעורר מחלוקת עם הממשל האמריקאי ולגרור מחאה בינלאומית. לפני כשנה הביעו בממשל האמריקאי התנגדות לתוכנית אחרת לבניית 900 יחידות דיור באזור. אישור התוכנית גרר אז גינויים בינלאומיים.

בעיריית ירושלים מדגישים כי מדובר בתוכנית של יזמים פרטיים המקודמת על ידי הרשות לפיתוח ירושלים. "העירייה ממשיכה לקדם בנייה לערבים ויהודים כאחד על פי תכנית המתאר. בנייה חדשה בירושלים היא הכרחית להתפתחות העיר ובלי קשר לכך - הוועדה המקומית מחויבת לדון בכל תוכנית המוגשת לוועדה, על פי החוק".

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, טוען כי מדובר באחת התוכניות הגדולות ביותר מעבר לקו ירוק, גדולה יותר מתכניות הבנייה ברמת שלמה ובהר חומה, שעוררו סערה גדולה ופגעו ביחסים בין ישראל לבין ארצות הברית. "אנחנו מאוד מודאגים, גם מהתגובה הבינלאומית שתפגע עוד יותר במעמדה המעורער גם ככה של מדינת ישראל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully