וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הישראלי שגנב מיליונים הודה במעשיו

מרווין ברקוביץ', מי שביצע הונאת מס בסך של 4.5 מיליון דולרים תוך גניבת זהויות והתחזות לרב, הודה בכל המיוחס לו. ברקוביץ' הוסגר לשלטונות ארה"ב לפני כשנה ע"י ישראל

מרווין ברקוביץ', ישראלי שעמד מאחורי הונאת הענק של רשויות המס הפדרליות והמדינתיות בארצות הברית הנאמדת בכ-4.5 מיליון דולרים, הודה והורשע שלשום (שישי) במיוחס לו, מספר שבועות לפני פתיחת משפטו. כך דווח בעיתון "שיקגו טריביון".

ברקוביץ', אזרח אמריקאי שנהג להתחזות לרב, עורך דין ורואה חשבון, נמלט לישראל ב-2003 לאחר שהואשם במעורבות בהונאת מס בהיקף של מיליוני דולרים. על פי האישום נגדו, ברקוביץ' ושותפיו בארצות הברית ובישראל הגישו במשך שנים יותר מ-4,000 בקשות מזויפות להחזרי מס לרשויות המס האמריקאיות.

על פי כתב האישום, ברקוביץ' השתמש כ-3,000 זהויות ומספרי ביטוח לאומי של מתים, של חולים המאושפזים בבתי חולים ואסירים המרצים את עונשם בבתי כלא בארה"ב. לדבריו, הוא מצא את השמות לזהויות במודעות אבל שהתפרסמו באינטרנט, וכמו כן חיפש במסמכים ממשלתיים שמות של חברות שפשטו את הרגל על מנת לרשום את ההחזרים המזויפים על שמן. סכומי כסף גדולים שהושגו בדרך זו הולבנו דרך חשבונות בנק בישראל.

ברקוביץ' ושישה מעורבים נוספים בפרשה נעצרו בחודש אוגוסט 2009 במבצע משולב שנערך בארה"ב ובישראל. לאחר המעצר הגישו הרשויות האמריקאיות בקשה להסגרתו של ברקוביץ', על מנת להעמידו לדין בבית המשפט הפדרלי בעבירות של קשירת קשר לביצוע עבירה, ביצוע הונאה באמצעים אלקטרונים, ביצוע הונאה באמצעות הדואר והתחזות לאדם אחר. ברקוביץ' הוסגר לארה"ב בינואר 2010.

* בהכנת הידיעה השתתף גלעד גרוסמן.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully