וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 מטיילים ישראלים חולצו מטוניסיה ע"י משרד החוץ

על רקע ההפגנות והמרד בבתי הכלא שהביא לעשרות הרוגים, משרד החוץ ביצע פעולה דיפולמטית וחילץ 20 מטיילים שעושים את דרכם לישראל. בטוניסיה מנסים להתאושש ולמנוע שפיכת דמים נוספת

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

20 מטיילים ישראלים חולצו אמש (שבת) מטוניסיה על רקע המהומות האלימות במדינה. דובר משרד החוץ, יוסי לוי, סיפר לוואלה! חדשות כי הפעולה הדיפלומטית הייתה מוצלחת. לדבריו, "משרד החוץ פעל בצינורות הדיפלומטיים מול הגורמים הרלוונטים על מנת שלמטיילים שנקלעו לעין הסערה לא יאונה כל רע. בשעה זאת הם עושים את דרכם לישראל דרך מדינה שלישית. בשעה מבחינתנו מדובר ב'הפי אנד'". עוד נמסר ממשרד החוץ כי הפעולה נעשתה חרף העיצומים בהם נוקטים עובדי המשרד בימים אלו במחאה על שכרם, מאחר ומדובר בפיקוח נפש.

השלטונות במדינה עושים מאמצים על מנת להרגיע את הרוחות, יממה אחרי שהמחאה הגיעה לשיאה. ראש ממשלת טוניסיה, מוחמד רנושי, פתח היום במגעים עם גורמי אופוזיציה במדינה ליצירת קואליציה חדשה, כך דיווח מוסטפה בן ג'עפר, מנהיג תנועת איחוד החופש שנפגש עמו. "מחר תיערך פגישה נוספת כשהמטרה היא לחלץ את המדינה מהמצב אליו נקלעה ולערוך רפורמות אמיתיות", אמר בן ג'עפר. רנושי קיבל את ההוראה להחל בהרכבת הממשלה מיו"ר הפרלמנט פואד מבזה, המכהן כנשיא זמני לאחר שהנשיא זיין אל-עאבדין בן עלי נמלט על רקע ההפגנות האלימות.

בשתי תקריות נפרדות בבתי כלא במדינה, דווח כי עשרות אסירים נהרגו. לא ברור אם התקריות קשורות להפיכה. "ברגע זה ממש הכלא בוער. אני רואה עשרות גופות . כל המבנה עלה באש כולל רהיטים, ומזרונים. הכל נשרף", דיווח עד ראייה במקום. גם בבית סוהר נוסף בעיר מהדיה נהרגו עשרות אסירים. עדי ראייה סיפרו כי עשרות אסירים ניסו למרוד ולברוח מהמבנה והמשטרה פתחה לעברם באש. "יש כאן עשרות גופות, וכולם נמלטו", סיפר עד ראייה המתגורר סמוך לכלא. לדבריו, בכלא היו כלואים 1,200 אסירים.

בנוסף דווח כי כנופיות של חמושים בלבוש אזרחי משוטטים ברחבי עיר הבירה ופותחים באש לעבר בניינים באופן אקראי. על פי הערכות, מדובר בתומכיו של הנשיא המודח, המנסים לזרוע פחד במדינה.

ממשלת טוניסיה הודיעה כי המרחב האווירי במדינה פתוח לתנועת כלי טייס, למרות הפרסומים. "מנהל התעופה האזרחי מודיע כי המרחב האווירי ושדות התעופה בטוניסיה פתוחים לתנועת כלי טייס, בניגוד לדיווחים בכלי התקשורת", אמר גורם רשמי לסוכנות הידיעות הממשלתית

בסוף השבוע תם עידן בטוניסיה, כאשר הנשיא המכהן ב-23 האחרונות, זיין אל-עאבדין בן עלי, נמלט מהמדינה בעקבות הפגנות נגד שלטונות הנמשכות כבר חודש ימים. בן עלי הצליח במשך שנים ארוכות ליצור לארצו תדמית של מדינה מתקדמת, מתונה, בעלת כלכלה צומחת ומערכת חינוך מפותחת, אך האזרחים ידעו כל אותו הזמן כי מדובר בדיקטטור מושחת, השולט בעריצות על 10 מיליון האזרחים ומשתיק את המתנגדים.

(עדכון ראשון: 21:40)

  • עוד באותו נושא:
  • תוניסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully