וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעד חרירי שב ללבנון - כראש ממשלת מעבר

לאחר שנפגש עם מנהיגים ברחבי העולם וביקש מהם סיוע בהפגת המתיחות בלבנון, שב סעד למדינתו, יומיים לאחר שממשלתו הופלה. חבר פרלמנט מקורב לחיזבאללה: "לא נסכים שיישאר רה"מ"

ראש ממשלת המעבר בלבנון, סעד חרירי, שב לפני זמן קצר (שישי) לביירות לאחר ביקור שערך בארצות הברית, בצרפת ובטורקיה. חרירי נאלץ לקטוע את ביקורו בעקבות הפלת ממשלתו על ידי שרי חיזבאללה ושרי תומכי הארגון.

בתוך כך, אמר בצהריים יו"ר המפלגה הנצריסטית בלבנון, ד"ר אוסמה סעד, המקורב לחיזבאללה, כי "לא ייתכן שנסכים שחרירי ישוב להיות ראש הממשלה". סעד קרא ל"מינוי ראש ממשלה חדש שלא מתחזק בחו"ל נגד בני ארצו ולא זומם כנגד ההתנגדות, אלא פועל למען העצמאות והאחדות הלאומית, ומגן על ההתנגדות".

מוקדם יותר היום נפגש חרירי עם מקבילו הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, בבירת טורקיה, אנקרה. השניים דנו בדרכים לסיום המשבר שנוצר עם התפטרותם של שרי חיזבאללה ובעלי בריתם מהממשלה הלבנונית. "נקשיב לדבריו של חרירי ולאחר מכן נמשיך במגעים עם הגורמים הנוגעים בדבר לפתרון המשבר", אמר שר החוץ הטורקי אחמט דאווט-אולו, עוד לפני הפגישה.

מקור טורקי בכיר אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ראש הממשלה ארדואן הודיע למספר מדינות ערביות כי ארצו מוכנה לתווך בלבנון כדי לפתור את המשבר וכי כל הצדדים בלבנון ובמזרח התיכון הביעו הסכמה לכך. "טורקיה החלה במגעים עם גורמים בכירים ביותר בסוריה כדי למצוא דרכים לפתור את המצב בלבנון", נמסר עוד.

גם צרפת מעורבת בניסיון לסיים את המשבר בלבנון. שרת החוץ הצרפתייה מישל אליו-מארי אמרה כי ארצה מעוניינת שהמשבר, שפרץ בעקבות התפטרות שרי חיזבאללה ובני-בריתו, ייפתר באמצעות דיאלוג בין כל הפלגים בלבנון. "צרפת מנהלת התייעצויות עם גורמים בינלאומיים כדי שלבנון תוכל להתגבר על המשבר הזה", אמרה. במקביל אמר גורם דיפלומטי ערבי בכיר בביירות כי צרפת מגבשת יוזמה לפתרון המשבר בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully