וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בבריטניה: הצבא מתאמן במטוסים שתקפו בעזה

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל מתרעם נוכח העובדה שאנשי חיל האוויר המלכותי של בריטניה מאומנים על מערכות מל"ט שנרכשו מישראל. "המל"טים שימשו את ישראל בפשעי המלחמה נגד הפלסטינים"

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל טוען כי אנשי חיל האוויר המלכותי של בריטניה מאומנים בישראל בשימוש במל"טים ששימשו את צה"ל בתקיפות בעזה במהלך מבצע עופרת יצוקה. נציגי הארגון טענו בראיון לרשת הטלוויזיה הבריטית סקיי ניוז, כי "מדובר במל"טים ששימשו את ישראל בפשעי המלחמה שלה נגד הפלסטינים". מנהל המטה הבריטי של אמנסטי אינטרנשיונל טים הנקוק אמר כי "הארגון שלנו תיעד את תפקוד המל"טים בהפרות בוטות של זכויות אדם על ידי הצבא הישראלי בעזה".

האימון שעוברים החיילים הבריטיים מתבצע בעקבות רכישת ענק של מל"טים שביצע הצבא המלכותי בשווי מיליארד ליש"ט. הנקוק הוסיף כי "ישנה כבר דאגה בינלאומית נרחבת סביב השימוש במל"טים לצורך הרג בלתי חוקי מרחוק, לעתים אלה הן הוצאות להורג ללא משפט. זה נראה בלתי הולם שכוחות צבא בריטניה יעברו הכשרה בשימוש של מל"טים ממדינה שמשתמשת בטכנולוגיה הזו לצורך הפרות זכויות אדם".

דובר מטעם ממשלת בריטניה מסר בתגובה לביקורת כי "לבריטניה אין שום מעורבות בביצוע משימות או בתפעול של מל"טים בישראל. אנשי צבא בריטניה מקיימים אימונים ברחבי העולם כדי להיות מוכנים למבצעים. מספר מועט של חיילים מצבא בריטניה שהו בישראל כדי לעבור הכשרה על המערכת. העדיפות המוחלטת שלנו היא להבטיח שהחיילים הבריטיים על קו החזית מצוידים ומאומנים ביכולות הטובות ביותר. מערכות המל"ט המסופקות יוכלו לשמש לצורך מעקב חיוני ולהגביר את המודעות בשדה הקרב על מנת להציל את חייהם של חיילי צבא בריטניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully