וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה לחמושי חמאס: "מנעו ירי רקטות על ישראל"

ראש ממשלת חמאס בעזה הורה לכוחות הביטחון של הארגון להתפרש לאורך הרצועה ולדאוג שלא יבוצע ירי אל עבר ישראל. אתמול דווח כי מצרים הזהירה את חמאס כי אם הירי לא ייפסק ישראל תתקוף

ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה, הנחה היום (חמישי) את כוחות הביטחון של הארגון להתפרש ברחבי הרצועה, על מנת לאכוף ביתר שאת את הפסקת האש עם ישראל ולמנוע ירי רקטות על ידי הפלגים השונים. כך מדווחות הסוכנויות הזרות. לפי הדיווח, הניה הורה לחמושים להתפרש לאורך הגבול עם ישראל.

אתמול דווח כי מצרים הזהירה באחרונה את חמאס כי ישראל עלולה לפתוח במתקפה על עזה, ובעקבות זאת התקבלה בארגון ההחלטה שפורסמה השבוע, ללחוץ על יתר הארגונים ברצועה להפסיק את ירי הרקטות לישראל.

"מצרים הבהירה לחמאס כי המצב ברצועה כיום מאוד דומה למצב לפני ההתקפה בדצמבר 2008", אמר אחד המקורות. "חמאס אינו מעוניין בהסלמה מחודשת, אלא אם יאלצו אותו", הוסיף המקור. לדברי מקור אחר, בלחץ היתה מעורבת מדינה ערבית נוספת, שלא זוהתה. בחמאס סירבו להגיב באופן רשמי לדיווח.

אמש הודיעו מספר מנהיגי פלגים איסלמיים קיצוניים למנהיגי חמאס כי יפסיקו את ירי הרקטות לעבר ישראל על מנת למנוע תקיפה ישראלית ברצועה, כך הודיעו גורמים רשמיים ברצועה. שני גורמים מטעם הפלגים שנכחו בפגישה שיזם חמאס מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפלגים נענו למעשה לאזהרותיה של מצרים לפיה המשך הירי עלול להביא למתקפה ישראלית דומה למבצע עופרת יצוקה. "הפלגים הסכימו לשוב להסכמות הלאומיות הקודמות עם חמאס על הפסקת הירי לעבר ישראל", כל עוד ישראל תחדל במתקפותיה האוויריות, מסר אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully