וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צה"ל תיגבר כוחות בגבול עם לבנון

בעקבות המצב הפוליטי בלבנון והחשש בישראל מפני ההשלכות על האזור, אלפי חיילי צה"ל נמצאים בכוננות בגבול עם לבנון, כך מדווחות סוכנויות הידיעות הזרות

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

המשבר בלבנון מאיים לגלוש לעבר ישראל ובצבא נערכים. יחידות של צה"ל החלו היום (חמישי) להיערך מחדש בגבול הצפון בכוחות מתוגברים, כך מדווחות סוכנויות הידיעות הזרות. על פי הדיווח, גורם בכיר בצה"ל אמר כי אלפי חיילים נמצאים בכוננות בגבול עם לבנון, בשל המשבר במדינה ובשל החשש מהתלקחות של עימות עם כוחות חיזבאללה. הגורם, שדיבר בעילום שם, מסר כי ההיערכות מחדש היא תוצאה של המצב הפוליטי הרגיש בלבנון והחשש בישראל מפני ההשלכות האפשריות על האזור. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי הם לא מתייחסים לנושא.

מי שכן התייחס לנושא הוא שר החוץ אביגדור ליברמן, שאמר כי "ההתפתחויות בלבנון הן דוגמה נוספת לדרך הסחיטה והאיומים בה נוהג חיזבאללה כלפי הקהילה הבינלאומית במטרה למנוע את פרסום מסקנות ועדת החקירה בנושא רצח חרירי". בסיום פגישתו עם ראש ממשלת יוון ג'ורג' פאפנדראו אמר ליברמן כי, "זהו לא רק ענין לבנוני פנימי אלא מבחן חשוב עבור הקהילה הבינלאומית כולה".

אמש אמרו גורמים מדיניים לוואלה! חדשות כי "בישראל לא חוששים מעימות משום שהועברו מסרים עקיפים ללבנונים לפיהם אל להם להיגרר להסלמה ולהתגרויות מיותרות". במשרד החוץ אמרו כי מדובר בעניין לבנוני פנימי. "ישראל עוקבת בדריכות אחר הנעשה מעבר לגבול", אמרו במשרד. הדברים נאמרו על רקע פרישת שרי החיזבאללה מממשלת לבנון ופירוקה של ממשלת האחדות כתוצאה מכך.

אירן: ישראל היא הגורם העיקרי למשבר בלבנון

במקביל, בלבנון ואירן נשמעות האשמות כלפי ישראל בדבר אחריותה למשבר. מפקד צבא לבנון, הגנרל ז'אן קהוג'י אמר בראיון לעיתון הקטארי "א-שרק" כי "כל המנהיגים והפוליטיקאים - תהיה השתייכותם אשר תהיה - לא יעניקו שירות חינם לאויבים של לבנון ובראשם ישראל, אשר פועלת יומם וליל לסדוק את האחדות הלבנונית ולהחליש את רוח ההתנגדות בקרב העם בלבנון". בנוסף הוא הבהיר כי צבא לבנון נמצא בכל מקרה "בכוננות מלאה, כדי לכבות כל פתיל של מלחמת אחים שעלול להיות מוצת".

גם סגן שר החוץ האירני טען כי "חבלה" מצד ישראל וארצות הברית היא שגרמה למשבר הפוליטי הנוכחי בלבנון. סגן השר, ראוף שייבאני, צוטט בסכונות הידיעות הצרפתית כשאשר כי "לבנון נמצאת במצב לא יציב. חבלה מצד אמריקה והמשטר הציוני היא הסיבה העיקרית לכשלון המאמצים של סוריה וערב הסעודית למצוא פתרון למצב במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully