וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון למנהיגי ערב: "המזה"ת שוקע בחול"

בתום סיורה במפרץ, פנתה מזכירת המדינה במלים קשות לראשי מדינות האזור, וקראה להם להתנער מהשחיתות: "אם לא תציעו חזון חיובי ודמוקרטי, גורמים איסלמיים קיצוניים יחליפו אתכם"

"מדינות המזרח התיכון צריכות להתנער ממוסדות מושחתים ולרענן את המערכות הפוליטיות המקובעות - אחרת הן מסתכנות באובדן ההגמוניה לטובת גורמים איסלמיים קיצוניים". כך אמרה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, שסיכמה בצהריים (חמישי) סיור בן חמישה ימים בכמה מדינות ערביות.

בפגישה בדוחא בירת קטאר עם נציגים של רבות ממדינות ערב, בהן סעודיה ומצרים, נקטה קלינטון בכנות יוצאת דופן ובחרה במילים חריפות באופן מיוחד, ואמרה כי ממשלות רבות באזור אינן עומדות בקצב השינויים הדמוגרפיים והפוליטיים: "כל מדינה מתמודדת עם אתגרים ייחודיים משלה, אך ביותר מדי מקומות וביותר מדי דרכים, יסודות האזור שוקעים בחול".

לפני קטאר, קיימה קלינטון ביקורים מתוכננים בעומן ובאיחוד האמירויות, וערכה גם ביקור פתע בתימן. לדבריה, בביקורה גילתה סימנים רבים המבטיחים "מזרח תיכון חדש וחדשני", והזכירה בהקשר זה פרויקטים של אנרגיה ירוקה באיחוד האמירויות ופרויקטים של התנדבות נוער בתימן. אך לדבריה, אלו רק דוגמאות מבודדות, שאין בהן כדי להציל את המשטרים הערביים, שרבים מהם אינם דמוקרטיים מספיק, ומאוימים על ידי עליית התנועות האיסלמיות.

"אלו שנאחזים בסטטוס-קוו, ייתכן שיצליחו למנוע את השפעת הבעיות של מדינותיהם", סיכמה, "אך לא לזמן רב. אם המנהיגים לא יציעו חזון חיובי ויספקו לצעירים דרכים משמעותיות לתרום, אחרים ימלאו את הוואקום - קיצונים, ארגוני טרור ועוד מיני גורמים שאורבים לייאוש ולעוני שנמצאים שם בחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully