וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנוב, במוזיאון הגייז בסן פרנסיסקו כבר היית?

העיר שכבר מזמן כונתה ה"מכה" של הגייז חונכת את המוזיאון השני בעולם להיסטוריה של הקהילה ההומוסקסואלית. בין המוצגים - מגוון צעצועי מין ומשקפי השמש הוורודים של הארווי מילק

סן פרנסיסקו מוכרת כבר עשרות שנים כבירת הגייז העולמית, אך רק בינואר 2011, זוכה העיר למוזיאון ראשון לתולדות הקהילה ההומוסקסואלית. שתי תערוכות יחנכו את המוזיאון, ובהן מאות מוצגים - בהם צעצועי מין שונים, אך גם פריטים כגון משקפי השמש הוורודים של הארווי מילק, הפוליטיקאי הנבחר הראשון שיצא מהארון, ואייקון של הקהילה.

לפי הדיווח ב"סן פרנסיקו כרוניקל", מוזיאון הלהט"ב (GLBT) הוא רק השני מסוגו בעולם - כאשר המוזיאון הראשון נמצא בגרמניה. מנהל מרכז הקהילה הגאה בסן פרנסיסקו, ג'יימס הורמל, מסכים כי "היה צריך להיות מוזיאון כזה כבר מזמן בעיר, שמוכרת כ'מכה' של הקהילה".

ואכן, תוכניות לפתוח מוזיאון כזה עמדו על הפרק כבר לפני עשור, אך קשיי מימון עיכבו את הפרויקט עד עכשיו. לבסוף נאספו תורמים ומתנדבים, ולאחר מכן נמצא מתחם גדול בשכונת קסטרו המזוהה עם הקהילה, שכבר מזמן הוכתרה כ"אחת מאבני היסוד של שחרור ההומואים".

על קירות המוזיאון מופיעות מילותיו של מנשר מפורסם שחילקו ראשי הקהילה בעיר ב-1979: "מכתבינו נשרפו, שמותינו נמחקו, ספרינו צונזרו, אהבתנו הוכרזה כלא חוקית, ועצם קיומנו הוכחש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully