וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה לא יסכים שחרירי ישאר רה"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.1.2011 / 8:49

עיתון לבנוני המקורב לחיזבאללה דיווח כי מבחינת הארגון, כהונת חרירי כראש ממשלת לבנון הסתיימה לתמיד. "הוא אינו כשיר לשאת את האחריות הזו, כפי שהניסיון הוכיח"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

חיזבאללה מאיים להצית את הרחוב הלבנוני על רקע המשבר הפוליטי שפרץ במדינה: העיתון "אל-אחבאר" המקורב לחיזבאללה דיווח הבוקר (חמישי) כי חיזבאללה ובני בריתו הבהירו לנשיא מישל סלימאן שלא יסכימו כי סעד חרירי ישוב לתפקידו כראש ממשלה "משום שהוא אינו כשיר לשאת את האחריות הזו, כפי שהניסיון הוכיח". גורמים המקורבים לחיזבאללה מסרו כי מתנהלות כעת התייעצויות בנוגע לזהות המועמד המועדף עליהם לתפקיד ראש הממשלה.

במקביל, גורמים המקורבים לחיזבאללה אמרו לעיתון הלבנוני "א-ספיר" כי הם מעריכים שראש הממשלה הנוכחי סעד חרירי לא ישוב לתפקידו "משום שהוא חלק מהבעיה ולא מהפתרון". לדבריהם, בכוונתם לדון עם "גורמים מקומיים ואזוריים" על זהות המועמד שיומלץ מטעמם לתפקיד. עוד האשימו את המחנה של חרירי ביצירת המשבר: "המחנה הזה עשה טעות קשה כשבחר להקשיב לאמריקאים ו'להפיל' את האפשרות לפיוס".

חרירי צפוי לשוב היום ללבנון לאחר ביקור בארה"ב ובצרפת, שם נועד עם הנשיא אובמה והנשיא סרקוזי. עם שובו ללבנון צפוי חרירי להיפגש עם הנשיא מישל סלימאן ולדון עימו במשבר הפוליטי שנגרם בעקבות התפטרות שרי חיזבאללה ובני בריתו.

מפקד צבא לבנון: "אנחנו בכוננות מלאה"

מפקד צבא לבנון, הגנרל ז'אן קהוג'י, העריך כי לא תפרוץ מלחמת אחים בלבנון בעקבות התפטרות שרי חיזבאללה מהממשלה. בראיון לעיתון הקטארי "א-שרק" אמר קהוג'י כי "כל המנהיגים והפוליטיקאים - תהיה השתייכותם אשר תהיה - לא יעניקו שירות חינם לאויבים של לבנון ובראשם ישראל, אשר פועלת יומם וליל לסדוק את האחדות הלבנונית ולהחליש את רוח ההתנגדות בקרב העם בלבנון". בנוסף הבהיר כי צבא לבנון נמצא בכל מקרה "בכוננות מלאה כדי לכבות כל פתיל של מלחמת אחים שעלול להיות מוצת".

עם זאת, גורמים בכירים בהנהגת חיזבאללה אמרו לאתר החדשות הלבנוני 'Now Lebanon' כי "כל האפשרויות פתוחות בפני חיזבאללה, בין אם בזירה הפוליטית ובין אם בשטח". לדבריהם, "חיזבאללה מוכן לכל אפשרות - הוא אמנם מעוניין לשמור על היציבות הביטחונית ולא רוצה שתהיה התפתחות שלילית, אך הוא ממתין לראות כיצד יתפתחו הדברים בשטח מצד המחנה השני".

"לחיזבאללה יש תכנית לכל התפתחות שעשויה לקרות", הוסיפו המקורות. "אנחנו נמצאים במוכנות מלאה להתמודד עם כל מה שיקרה בזירה הפנימית וכן בזירה החיצונית, בעיקר מצד האויב הישראלי". המקורות הבהירו כי הפשרה הסעודית-סורית, הקובעת שממשלת לבנון תתנער ממסקנות בית הדין הבינלאומי לעניין חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, היא "הקו האדום" מבחינת חיזבאללה ואין בכוונתו לוותר עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully