וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "חיזבאללה פירק הממשלה מתוך פחד"

ארה"ב עומדת לצד ר"מ לבנון נוכח המשבר הפוליטי שטילטל את ממשלתו. מהבית הלבן נמסר כי התפטרות שרי חיזבאללה מהממשלה מעידה על חשש. הליגה הערבית מזהירה מפני מלחמת אזרחים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שנועד אמש (רביעי) עם ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, הביע תמיכה במשטרו נוכח המשבר המדיני שטילטל היום בלבנון עם התפטרות 11 שרים מטעם חיזבאללה ובני בריתה – מהלך המוביל לפירוק הקואליציה. אובמה וחרירי סיכמו בפגישתם כי על ממשלת לבנון לעשות מאמצים כדי להימנע מ"איומים או מעשים" שעלולים להחמיר את חוסר היציבות במדינה.

כמו כן, מהבית הלבן נמסר כי התפטרות השרים נובעת "מתוך פחד" של הארגון השיעי, וכי היא מעידה על נחישותם להחליש ולערער את יכולות הממשלה. פרישת שרי חיזבאללה מהממשלה באה על רקע אי הצלחתם למנוע את פרסום מסקנות דו"ח רצח רה"מ לשעבר רפיק חרירי, אביו של ראש הממשלה הנוכחי.

מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, הביע צער על המתרחש בלבנון וקרא למנהיגים הפוליטים במדינה לשמור על רגיעה למען האינטרס העליון של לבנון. בנוסף, הבהיר כי הליגה הערבית תומכת במאמצים לסייע ללבנון במשבר שפרץ "כדי לחלצה מסכנות של מלחמת אחים והידרדרות לעימותים פוליטיים וביטחוניים שיפגעו באינטרסים של הלבנונים כולם".

"לא חוששים מעימות"

בתוך כך, סעודיה, התומכת בגוש הסוני בלבנון בראשות חרירי קראה לשרי חיזבאללה לשוב למשרותיהם ולמנוע את פירוק הקואליציה. שר החוץ הסעודי, הנסיך סעוד אל-פייסל, אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו הטורקי באנקרה, כי "ההתפטרות מסוכנת שכן היא עלולה לגרום לעימותים".

גם בירושלים עוקבים אחר הנעשה בלבנון. "בישראל לא חוששים מעימות משום שהועברו מסרים עקיפים ללבנונים לפיהם אל להם להיגרר להסלמה ולהתגרויות מיותרות", אמרו גורמים מדיניים לוואלה! חדשות. במשרד החוץ אמרו כי מדובר בעניין לבנוני פנימי. "ישראל עוקבת בדריכות אחר הנעשה מעבר לגבול", אמרו במשרד.

בחודשים האחרונים שורר בלבנון משבר פוליטי חריף בעקבות כוונת בית הדין הבינלאומי להאשים את חיזבאללה במעורבות בחיסול חרירי. חיזבאללה הבהיר כי לא יקבל את מסקנות בית הדין ואף רמז שיבצע הפיכה שלטונית אם ראש הממשלה ובנו של רפיק חרירי, סעד חרירי, לא יסכל את הגשת כתבי האישום נגד הארגון. בימים האחרונים דווח כי היוזמה הסורית-סעודית למציאת פתרון למשבר נכשלה אף היא.

בימים האחרונים פנתה משלחת בראשות חיזבאללה לנשיא לבנון מישל סלימאן בבקשה לכנס בדחיפות את הקבינט כדי לדון במציאת פתרון למשבר אלא שטרם נקבע מועד לישיבה.

עדכון ראשון: 20:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully