וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה אצל חברת הקונגרס שנורתה: "פתחה עיניה"

בטקס לזכר הרוגי הרצח באריזונה, קרא הנשיא "להפסיק להפנות אצבעות מאשימות ולהתחיל להקשיב זה לזה". דיווח: שעות לפני התקרית, נעצר המתנקש לאפנר לאחר שעבר באור אדום - ושוחרר

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ביקר הלילה (חמישי) בטוסון שבאריזונה, והשתתף באירועי הזיכרון לששת הנרצחים באירוע הירי בשבת האחרונה. אובמה ביקר בבית החולים את חברת הקונגרס גבריאל גיפורדס, שמצבה מוסיף להיות קריטי, וכשיצא מהביקור אמר לעיתונאים: "גבי פתחה את עיניה, ואני יכול לומר לכם - היא יודעת שאנחנו כאן, היא יודעת שאנחנו אוהבים אותה".

הנשיא השתתף הלילה בטקס בטוסון לזכר הרוגי התקרית. בהתייחס לפולמוס הציבורי הנמשך בשאלת ההסתה שהובילה לטענת רבים להתנקשות, אמר הנשיא: "אסור לנו להשתמש בטרגדיה הזו כסיבה נוספת לפנות אחד נגד השני. במקום להפנות אצבעות מאשימות, הבה ננצל את ההזדמנות להעמיק את ההבנה המוסרית, להקשיב זה לזה ביתר תשומת לב, לחדד את האמפתיה ולהזכיר לעצמנו שהתקוות והחלומות של כולנו שלובים יחד".

עוד אמר אובמה בנאומו בטקס, כי "דברים רעים קרו, ועלינו להתגונן מפני הסברים פשוטים ביום שלמחרת. האמת היא שאף אחד מאיתנו לא יכול לדעת בוודאות מה גרם למתקפה האכזרית הזאת. אף אחד מאיתנו לא יכול לדעת בוודאות מה היה יכול לעצור את היריות הללו, או אילו מחשבות התרוצצו בראשו של אדם אלים".

מארק קלי, בעלה האסטרונאוט של חברת הקונגרס מאריזונה גבריאל גיפורדס הפצועה אנושות, אוחז בידה בבית החולים. רויטרס
מארק קלי, בעלה האסטרונאוט של גיפורדס, ליד מיטתה בבית החולים/רויטרס

הנשיא ורעייתו מישל ביקרו גם פצועים נוספים בבית החולים האוניברסיטאי בטוסון, ולאחר מכן נפגש אובמה גם עם בני משפחות ההרוגים באסון.

בתוך כך, נודע כי המתנקש הצעיר, ג'ארד לאפנר, נעצר מספר שעות לפני התקרית ושוחרר - כך דיווחה הלילה רשת הטלוויזיה ABC. על פי הדיווח, לאפנר נעצר על ידי משטרת התנועה כיוון שעבר באור אדום.

עדכון ראשון: 4:00

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully