וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "מצרים הזהירה מפני מתקפה ברצועה"

נוכח ההסלמה בגבול הדרום, הזהירה קהיר את חמאס מפני אפשרות שישראל תתקוף בעזה, כך דיווחו מקורות ברצועה. "המצב כיום מאוד דומה למצב לפני עופרת יצוקה"

מצרים הזהירה באחרונה את חמאס כי ישראל עלולה לפתוח במתקפה על עזה, בדומה למבצע "עופרת יצוקה", ובעקבות זאת התקבלה בארגון ההחלטה שפורסמה השבוע, ללחוץ על יתר הארגונים ברצועה להפסיק את ירי הרקטות לישראל. כך פרסמה היום (רביעי) סוכנות רויטרס על פי מקורות בעזה.

"מצרים הבהירה לחמאס כי המצב ברצועה כיום מאוד דומה למצב לפני ההתקפה בדצמבר 2008", אמר אחד המקורות. "חמאס אינו מעוניין בהסלמה מחודשת, אלא אם יאלצו אותו", הוסיף המקור. לדברי מקור אחר, בלחץ היתה מעורבת מדינה ערבית נוספת, שלא זוהתה. בחמאס סירבו להגיב באופן רשמי לדיווח.

הדיווח עולה בקנה אחד עם דבריו של חבר הלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית, סאלח זידאן, שאמר הבוקר בעקבות פגישתו אתמול עם בכיר מצרי, כי מצרים "מקיימת מגעים עם ארה"ב ומדינות החברות במועצת הביטחון כדי ללחוץ על ישראל שלא תבצע מתקפה חדשה ברצועה ושתפסיק את התקפותיה בגדה ובירושלים ואת הבנייה בהתנחלויות שם".

ואכן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק הזהירו אתמול את הפלסטינים שלא יבחנו את נחישותה של ישראל "להגן על אזרחיה". במהלך סיור באוגדת עזה, אמר ברק: "אני ממליץ לחמאס, לג'יהאד האסלמי ולשאר חבורת הטרור מעבר לגבול לא לנסות אותנו. לא לנסות את צה"ל ולא לנסות את פיקוד הדרום. בסופו של דבר, אם יימשך הירי אל כיווננו, אז בצד השני יהיו יותר פגיעות".

לאחרונה חלה הסלמה בתקריות האש בגבול הדרום כשרק אתמול ביצע צה"ל חיסול מהאוויר של פעיל הג'יהאד האיסלמי מוחמד נג'אר סמוך לחאן יונס ובשעות הלילה תקפו מטוסים של צה"ל שלוש מטרות של הארגון במרכז הרצועה. בסוף השבוע נפצעו שלושה עובדים זרים מקיבוץ נחל עוז לאחר שפצצת מרגמה התפוצצה סמוך למקום בו ישבו. בסך הכל, נורו ארבע רקטות קסאם וחמש פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully