וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המים מרגיעה: "היטל הבצורת לא יחזור"

פרופ' אורי שני התייחס לפרסומים על התכנית להעלאת מחירי המים. לדבריו נשקל שינוי במבנה התעריף כך שתיווצר הפחתה בתעריפים לצרכן הממוצע והעלאה בתעריף לצרכן ה"בזבזן"

מנהל רשות המים, פרופ' אורי שני, הגיב בצהריים (רביעי) לפרסומים על התכנית להעלאת מחירי המים כחלק מהצעדים להתמודדות עם החורף השחון. פרופסור שני הבהיר כי בניגוד לפרסומים, היטל הבצורת לא יחזור. הוא ציין כי נשקל שינוי במבנה התעריף שמטרתו ליצור הפחתה בתעריפי המים והביוב לצרכן הממוצע ובהתאמה העלאה לצרכן "הבזבזן". שני הבהיר כי לא יהיה שינוי בתעריף הממוצע. עוד אמר כי "שינוי מבנה התעריפים מגובש בימים אלה ולא יכנס לתוקף אלא לאחר התייעצויות עם הגורמים הרלוונטיים ושימוע ציבורי רחב".

הוא הוסיף כי "צעדים קיצוניים כגון ייבוש דשאים, יישקלו רק אם כמות המשקעים בחורף הנוכחי תרד מ-70% מהממוצע הארצי הרב שנתי. כמות המשקעים שהצטברה עד היום בשקלול ארצי עומדת על פחות משליש מהכמות השנתית הממוצעת. נכון להיום התחזית מראה כי בסופו של החורף נגיע לטווח של 60% - 70% מהכמות השנתית בממוצע ארצי ורשות המים נערכת גם למצב בו כמות המשקעים תהיה נמוכה אף יותר".

לפי הפרסומים, לחיוב עבור שימוש במים תתווסף מדרגת מחירים שלישית. אם עד כה מחירו של קוב מים בשימוש בסיסי לכל דייר בבית היה שמונה שקלים והתוספת לכל קוב נוסף מעל מכסת המים עלתה 12 שקלים, אז מי שישתמש בכמות גדולה יותר ישלם 20 שקלים לקוב על הצריכה החריגה. הדבר מהווה תשלום כפול לעומת המחיר הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully