וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה ברוסיה: האם קצ'ינסקי אחראי להתרסקות?

דו"ח חקירת התרסקות המטוס שבה נהרג נשיא פולין קובע כי הגורם לתאונה הוא "טעות אנוש". הקלטת הקשר מגלה כי בצוות חששו מכעסו של קצ'ינסקי, ולכן כנראה הוחלט לנחות למרות מזג האוויר

ייתכן שנשיא פולין המנוח, לך קצ'ינסקי, הוא שגרם בעקיפין להתרסקות שבה נהרג יחד עם כל 95 נוסעיו בשנה שעברה ברוסיה - כך הודיעה היום (רביעי) רשות התעופה הרוסית, במסיבת עיתונאים שבה הוצג הדו"ח שלה על ההתרסקות.

מנכ"לית רשות התעופה, טטיאנה אנודינה, הסבירה במסיבת עיתונאים שבה הוצג הדו"ח, כי החשש מפני תגובתו השלילית הצפויה של "הנוסע הבכיר במטוס" להחלטה לוותר על הנחיתה בגלל תנאי מזג האוויר הקשים, "גרם ללחץ פסיכולוגי" על צוות המטוס, והשפיע על החלטת הטייס להמשיך בנחיתה. הלחץ הזה אף גבר, לפי הדו"ח, בגלל נוכחותו בתא הטייס של מפקד חיל האוויר הפולני, שככל הנראה היה תחת השפעת אלכוהול.

במסיבת העיתונאים אף הושמע קטע מהקלטת רשת הקשר של המטוס מלפני ההתרסקות, כשבעת הדיון בשאלה אם לנחות או לא, אומר אחד מאנשי הצוות כי "הוא יתעצבן". המידע הזה מתיישב עם דיווחים שהתפרסמו ברוסיה זמן קצר לאחר ההתרסקות, לפיהם "הטייס התעלם מההוראות".

התרסקות המטוס של לך קצ'ינסקי, נשיא פולין. רויטרס
שרידי המטוס, ךביער ליד סמולנסק/רויטרס

מטוס ה-Tu-154 התרסק באפריל 2010 ליד העיר סמולנסק, ועליו קצ'ינסקי ועוד שורה של בכירי ממשל פולנים שהיו בדרכם לטקס אזכרה ברוסיה לקצינים פולנים שנהרגו במלחמת העולם השנייה.

הדו"ח הראשוני של רשות התעופה על ההתרסקות כבר פורסם באוקטובר, וקבע כי "טענות אנוש" של הטייס היא הגורם העיקרי לתאונה. הדו"ח הוגש לנשיא פולין, דונלד טושק - שהחזיר אותו עם 150 הערות, והבהיר כי רבות מהמסקנות "חסרות ביסוס".

היום הגיבו גם נציגי משפחות ההרוגים לדו"ח הרוסי, וטענו כי מסקנותיו "בלתי מקובלות לחלוטין". אחיו התאום של קצ'ינסקי, ירוסלב, המשמש כמנהיג האופוזיציה במדינה, אמר כי בעינו הדו"ח אינו אלא "בדיחה", והוא מעליב את פולין. לדברי קצ'ינסקי, "הרוסים מטילים את כל האשמה על הצוות הפולני, ללא כל הוכחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully