וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכיר המדינה לשעבר שולץ: "לשחרר את פולארד"

מזכיר המדינה בתקופה בה נתפס ג'ונתן פולארד קרא לנשיא ארה"ב לשחרר את המרגל הישראלי. "פולארד שילם מחיר עצום על הריגול שלו למען ישראל"

מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר, ג'ורג' שולץ, הצטרף לרשימת הבכירים האמריקאים הקוראים לשחרורו של ג'ונתן פולארד. במכתב ששיגר אמש אמש (שלישי) לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, ציין שולץ כי "אני כותב על מנת להצטרף לרבים אחרים שפנו אליך בבקשה לשקול את העובדה שפולארד שילם מחיר עצום על הריגול שלו למען ישראל וקבעו כי יש לשחררו מהכלא".

"התרשמתי כי האנשים המכירים באופן המדויק ביותר את המידע המסווג שהעביר פולארד לישראל, ראש ה-CIA לשעבר ג'יימס וולסי ויו"ר ועדת המודיעין של הסנאט לשעבר, דניס דקונסיני, תומכים בשחרורו", הוסיף. זוהי הפעם הראשונה בה אדם שכיהן כשר בארצות הברית יוצא בקריאה גלויה ומפורשת לשחרור פולארד.

שולץ היה מזכיר המדינה האמריקאי בממשלו של רונלד רייגן בתקופה בה פולארד נתפס והיה מעורב באופן אישי בטיפול בפרשה מול ישראל. במכתבו התייחס מזכיר המדינה לשעבר למכתבו של התובע הכללי לשעבר, מייקל מוקאסי, שפנה גם הוא לנשיא אובמה בבקשה לשחרורו של פולארד תוך דגש על ההבט המשפטי. במכתבו מגדיר שולץ את דבריו של מוקאסי כ"משכנעים במיוחד".

התובע הכללי לשעבר מייקל מוקאסי ציין באחרונה בפנייתו לנשיא אובמה כי במשך 18 שנים בהן כיהן כשופט מחוזי הוא שלח למאסר עולם ארבעה אנשים בלבד - שניים מהם רוצחים ושניים טרוריסטים - "העבירה של פולארד", קבע מוקאסי, "אינה מתקרבת בחומרתה למעשיו של אף אחד מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully