וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הקל בעונשם של דורסי מיטל אהרונסון

בית המשפט העליון קיבל באופן חלקי את הערעור של שי סימון ושלום ימיני שהורשעו בדריסה והפקרת מיטל אהרונסון. עונשו של סימון הופחת ל-14 שנות מאסר ועונשו של ימיני לשנתיים וחצי

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט העליון קיבל הבוקר (רביעי) באופן חלקי את ערעורם של דורסי מיטל אהרונסון שי סימון ושלום ימיני, בעקבות העונש שגזר עליהם בית המשפט המחוזי במרץ. במרץ דן בית המשפט את שי סימון ל-20 שנות מאסר לאחר שהורשע בהריגתה של מיטל אהרונסון בתאונת ה"פגע וברח" באוקטובר 2008 והפקרתה וכן בהפקרת חברתה מלי יזדי. שלום ימיני נידון לחמש שנות מאסר בגין הפקרת אהרונסון ויזדי.

היום קבע ביהמ"ש העליון כי לא ניתן להרשיע את ימיני, שהיה הנוסע ברכב, כמבצע של עבירת פגע וברח, אלא כמסייע בלבד, ולפיכך הפחית את עונשו מ-5 שנות מאסר לשנתיים וחצי. לגבי סימון, שנהג ברכב, מצא בית המשפט כי העונש של 20 שנות מאסר שהושת עליו בבית המשפט המחוזי, חרג באופן קיצוני מרף הענישה המקובל. לכן, הופחת העונש ל-14 שנות מאסר, כאשר גם עונש זה מעלה באופן ניכר את רף הענישה שהיה מקובל עד היום.

לטענת השופטים, יצחק עמית, אדמונד לוי וחנן מלצר, ביהמ"ש המחוזי חרג באופן קיצוני מרמת הענישה המקובלת במקרה של סימון. בשל כך, ובהתחשב בכך שלסימון אין עבר פלילי והוא לא הורשע בעבירה של נהיגה במהירות העולה על המותר ולא הורשע בעבירה של הימלטות משוטרים (הכשלת שוטר במילוי תפקידו), הפחית בית המשפט את עונש המאסר שהוטל עליו בבית המשפט המחוזי. עונשו של סימון הועמד על 10 שנות מאסר בפועל בגין הריגתה של מיטל אהרונסון ז"ל ופציעתה של מלי יזדי, ועוד 4 שנות מאסר בפועל בגין הפקרתן, ובסך הכל 14 שנות מאסר בפועל.

לגבי עונשו של ימיני קבעו השופטים כי למרות שהיה מודע לנעשה ולא עשה דבר כדי למנוע מסימון להימלט ומלבצע עבירה של הפקרה לאחר פגיעה, לא ניתן להרשיעו בביצוע עבירת ההפקרה אלא בסיוע בלבד. זאת, בין היתר, נוכח לשונה של עבירת ההפקרה המופנית כלפי הנהג בלבד.

"בעונש שלנו אף אחד לא הקל"

ליאורה אהרונסון, אמה של מיטל אהרונסון, אמרה כי "בית המשפט העליון אמר את דברו ולצערנו הוא הקל בעונשם של השניים. בעונש שלנו אף אחד לא הקל. הילדה שלנו לעולם לא תחזור ולנו לעולם לא תהיה תקווה לגעת בה ולחוש אותה שוב. השניים האלה בעוד פרק זמן יחזרו למשפחות שלהם והחיים שלהם יחזרו למסלולם ואנחנו נישאר עם הכאב הכפול. על כך שהילדה נלקחה מאיתנו ועל כך שהעונש לא מוצה עם אלו שרצחו אותה בדם קר".

מלי יזדי אמרה בראיון לגלי צה"ל כי קשה לה עם החלטת בית המשפט העליון. "כל שנה שהם הפחיתו זה כאילו הם פגעו בי עוד פעם והפחיתו לי שנה מהחיים", אמרה. היא הוסיפה כי "בית המשפט החליט לזלזל שוב בחיי אדם".

מיטל אהרונסון, בת 27 במותה, נהרגה מפגיעת המכונית שבה נסעו השניים ברחוב אבן גבירול בתל אביב. חברתה, מלי יזדי, נפצעה באורח קשה. השניים נמלטו במכונית, ששייכת לחברם ויקטור לביא, משוטרת שניסתה לעכב אותם לחקירה בנמל תל-אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully