וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בקואליציה: השרים בגין ואיתן נגד ליברמן

הביקורת נגד ועדת החקירה הפרלמנטרית לבחינת מימון ארגוני השמאל מתחזקת גם בתוך הממשלה: שרים בליכוד תקפו את אביגדור ליברמן: "על הוועדה תלוי שלט - כאן חשוך"

האם "הליכוד" ו"ישראל ביתנו" עומדות בפני משבר קואליציוני אמיתי? השרים מיכאל איתן ובני בגין תקפו היום (שלישי) בחריפות את שר החוץ אביגדור ליברמן, שטען אתמול כי חלק משרי הליכוד "מתקרנפים" כאשר התנגדו להצעה לחקור את ארגוני זכויות האדם.

השר בני בגין הצטרף הערב לביקורת על ועדת החקירה הפרלמנטרית שתבדוק את מקורות המימון של ארגוני השמאל הקיצוני. "חברי הכנסת מנסים להשיג את גבולן של רשויות האחרות", אמר בגין, "הם מקימים בית דין פוליטי שבו הם מבקשים לשמש גם חוקרים, גם תובעים וגם שופטים".

בגין אמר מעל דוכן הכנסת כי הוא "מקווה שעד לדיון במליאה יבינו החברים את ההבדל בין שלטון החוק לעריצות החוק. אני מקווה כי מירב החברים בבית יבנו את שיפוע המדרון עליו אנו נמצאים. אם כך יעשו, אולי יצליחו למנוע את הקמת ועדת החקירה, שעליה שלט גדול האומר 'כאן חשוך'".

"ליברמן משסה את חלקי העם זה בזה"

לאחר שאמש ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ליברמן ואמר לו כי הוא דוחה לחלוטין את דבריו ביחס לבכירים בליכוד המשיך היום איתן במתקפה על שר החוץ ואמר כי עד כה הוא הביא אפס הישגים ואף קרא לו "להסיק את המסקנות". נתניהו אמר לליברמן כי "הליכוד היא מפלגה דמוקרטית ופלורליסטית ולא דיקטטורה של דעה אחת".

במהלך סיור שערך באריאל ובמסגרת מפגש עם פעילי ליכוד איתן הוסיף כי "לצערנו אין אף מדינה אחת בעולם שתומכת במדיניות ההתיישבות של מדינת ישראל ביהודה ושומרון. בשנים האחרונות ההתנגדות למדיניות הישראלית בזירה הבינלאומית גוברת, אנו בתהליך של בידוד בינלאומי והפלסטינים זוכים לאוזן קשבת ולתמיכה בינלאומית הולכת וגוברת". איתן ציין כי "מדינות מכירות חד צדדית במדינה פלסטינית ודיפלומטים מתריעים כי ארגונים בינלאומיים ובראשם האו"ם עלולים לקבל החלטות שיפגעו בישראל. מצבנו בזירה הבינלאומית לא היה גרוע יותר".

בשלב זה עבר איתן למתקפה אישית כנגד שר החוץ ואמר כי "לצערי הרב, הגורמים המופקדים על התחום הזה, מי שהיו אמורים לגבש תוכניות לבלימת תהליך הבידוד ושיפור מעמדה של ישראל, כשלו. הם קיבלו סמכויות נרחבות, אמצעים ותקציבים אך השיגו אפס תוצאות. במקום להתמקד בהגנה על האינטרסים הישראלים בזירה הבינלאומית הם עסוקים בשיסוי חלקי העם זה בזה, בפלגנות ובערעור האחדות והבסיס הדמוקרטי של מדינת ישראל".

השר איתן לא עצר כאן ואף קרא לשר החוץ להסיק מסקנות ולהתפטר: "בעולם שבו קיים המושג אחריות מיניסטריאלית, הם היו מזמן מסיקים את המסקנות ומנסים את יכולתם בתחומים אחרים. אבל, הרבה יותר קל לדבר על קרנפים, מבלי להבין את המושג, להכריז על הפצצת הסכר באסואן ולתפוס כותרות תוך קיעקוע מעמדו של ראש הממשלה באו"ם וחתירה נגדו מבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully