וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים השיבה את השגריר מהוותיקן: "אל תתערבו"

משבר דיפלומטי? אחרי שהאפיפיור ביקר בעקיפין את השלטונות בקהיר, על כך שאינם עושים די להגן על הנוצרים, הודיע משרד החוץ המצרי: "זו התערבות בלתי מקובלת בעניינינו הפנימיים"

מצרים החזירה היום (שלישי) את שגרירה בוותיקן להתייעצות בקהיר, בתגובה לדברים שאמר אתמול האפיפיור, מהם השתמעה ביקורת עקיפה על כך שמדינות ערביות, ובהן מצרים, אינן עושות די להגן על הנוצרים החיים בשטחן. דובר משרד החוץ המצרי, חוסאם זאכי, הסביר כי "ההצהרות האחרונות מהוותיקן מהוות התערבות בלתי מקובלת בענייניה הפנימיים של מצרים".

בדבריו אתמול, קרא בנדיקטוס ה-16 למנהיגי העולם להגביר את מאמציהם להגן על הנוצרים מפני אלימות ואפליה. הוא התייחס לפיגועים הגדולים האחרונים נגד נוצרים במדינות מוסלמיות - מצרים, עירק וניגריה - ואמר כי ממשלותיהן של אותן מדינות חייבות לנקוט בצעדים כדי להגן על אזרחיהן הנוצרים. הוא יצא גם נגד "חוק הכפירה" בפקיסטן, שמאפשר להטיל גזר דין מוות על כל מי שיעליב את הנביא מוחמד.

"בכמה מדינות קיימת לכאורה זכות חוקתית לחופש דת", אמר הכס הקדוש בהתבטאות שכנראה הרגיזה את קהיר, "אבל בפועל, קהילות דתיות שונות חיות במצוקה ולעתים אף בסכנה, משום שהסדר החוקי והחברתי מבוסס על מערכות פוליטיות ופילוסופיות שבמסגרתן יש למדינה שליטה הדוקה, עם לא מונופול, על החברה".

לפני כשבועיים נהרגו 23 מאמינים נוצרים בפיגוע התאבדות בכנסייה קופטית באלכסנדירה שבמצרים. במשך כמה ימים בעקבות הפיגוע נרשמו הפגנות מחאה של קופטים ברחלבי המדינה, שלא פעם הידרדרו להתפרעות ועימותים עם כוחות הביטחון. הקופטים המצרים, כעשירית מאוכלוסיית המדינה, מאשימים את השלטונות אפלייתם ובכישלון בהגנה עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully