וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה בעזה: מי הם השניים שנהרגו מאש צה"ל?

השניים שנהרגו על גדר המערכת לפני שבוע נקברו היום בעילום שם, לאחר שאיש לא בא לזהותם. הניחוש המוביל: אלו אפריקאים שניסו להסתנן דרך עזה לישראל. ספקולציה אחרת: פעילי אל-קאעדה

תעלומה ברצועה: בעזה הובאו היום (שלישי) לקבורה שני בני אדם שנורו למוות על ידי צה"ל בשבוע שעבר סמוך לגדר המערכת. מאז ועד היום לא בא איש לזהות את גופותיהם של השניים, ולבסוף הם נקברו בעילום שם. על פי הדיווח על הפרשה בסוכנות רויטרס, הפרשה עוררה גל ספקולציות לגבי מוצאם של ההרוגים. הרוגים לא מזוהים מאש צה"ל הם תופעה נדירה ברצועה, שבה כל חמולה וארגון ממהרים לקבל אחריות על ה"שהידים" שלהם.

אחד מהשניים נשא עליו תיעוד מצרי, אולם לא ברור אם מדובר במסמכים אותנטיים. הניחוש הבולט לגבי מוצאם של השניים, על פי הדיווחים, הוא שמדובר מבקשי מקלט או מחפשי עבודה אפריקאים שניסו להסתנן לישראל דרך הרצועה. עם זאת, יש גם מי שסבור כי מדובר בפעילי טרור שהגיעו לרצועה מטעם אל-קאעדה.

השניים נורו ביום רביעי שעבר, 5 בינואר, כשניסו להסתנן לתוך ישראל מצפון הרצועה, וגופותיהם נמצאו למחרת בבוקר ממזרח למחנה הפליטים ג'בליה. פראמדיקים פלסטינים שאספו את גופותיהם סיפרו כי הם לבשו בגדים אזרחיים ולא נשאו נשק. עדי ראייה דיווחו לרויטרס כי "עורם היה כהה משל רוב העזתים". כמו כן דווח כי על גופם היו כתובות קעקע - קישוט מאוד לא סביר עבור מוסלמים אדוקים.

בהמשך דיווח משרד החוץ של חמאס כי על אחד מהם נמצא תיעוד מצרי, על שם עבד אל-פתח מוחמד, תושב גיזה.

ההערכה המובילה ברצועה, היא כי מדובר בשני מבקשי מקלט או מחפשי עבודה מאחת ממדינות אפריקה, שניסו להסתנן לישראל דרך סיני, כמו עוד עשרות אלפים בשנים האחרונות. עם זאת, תמוה ביותר שהשניים בחרו לעבור דווקא דרך הרצועה, שההסתננות משטחה לישראל קשה הרבה יותר וכרוכה בסכנת מוות ודאי, כפי שהוכח במקרה זה. מסיבה זו, יש מי שסבור כי למרות כתובות הקעקע, מדובר במחבלים בשירות אל-קאעדה, שלפי דיווחים שונים גם הוא פעיל ביותר בסיני בשנים האחרונות, ומפעיל גם שלוחות בתוך הרצועה.

התיעוד המצרי שנמצא על אחד מהם רק מוסיף למסתורין - מדוע שאזרח מצרי ירצה להיכנס לרצועה ולהסתנן משטחה לישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully