וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "הממשלה מנסה לסתום פיות"

יום לאחר דברי שר החוץ לפיהם ארגוני השמאל מסייעים לטרור, הצהירה יו"ר האופוזיציה בפני סטודנטים: "הממשלה פוגעת בדמוקרטיה יום יום, שעה שעה, שבוע אחר שבוע"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

"הפכנו למדינה כוחנית שלא יכולה לשאת את הזר בתוכה, הממשלה מנסה לסתום פיות. זה חייב להיפסק". כך אמרה בצהריים (שלישי) יו"ר האופוזיציה ציפי לבני בכינוס קשרי חוץ של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן. לבני הוסיפה: "הממשלה פוגעת בדמוקרטיה יום יום, שעה ושעה, שבוע אחר שבוע – וכולנו קורסים תחת הנטל שפוגע במדינת ישראל".

"ישראל היום נמצאת בפני פרשת דרכים, אבל זה לא אומר שאפשר לעצור לנוח", אמרה לבני. "ישראל מידרדרת, היא מצורעת בעיני העולם, נפרדת לחברות קטנות ויש פוליטיקאים שמעודדים את זה כי הם חושבים שזה יביא להם תמיכה. ישראל מאבדת את תחושת הצדק". לבני הוסיפה כי, "הצדק איתנו ואני מאמינה בישראל יהודית ודמוקרטית ובכך שערכים אלה שלובים. אני מאמינה בצדקת המאבק על קיום ישראל וצדק זה מלווה את חיילי צה"ל במלחמה בטרור. לא אקבל השוואה בין טרוריסטים לחיילים. אגן על חיילי צה"ל בכל מקום ואפעל על מנת לעמוד מול העולם ולומר הדברים האלה, מתוך אמונה בערכים אלה".

"דרוש ראש ממשלה"

עוד אמרה לבני כי "לא מספיק להיות מתוסכלים מהפער בין איך שאנחנו נתפסים בעולם לאמת, לא מספיק לכעוס על גולדסטון. הצורך לגשר על הפער חיוני כי זה חלק מהיכולת להגן על מדינת ישראל. היכולת הזו תלויה גם בלגיטימיות הבינלאומית. העולם ייתן לפעול אם יבין באופן נכון מהם ערכי מדינת ישראל. ואנחנו צריכים לשמור על ערכים אלה גם בשביל עצמנו".

לבני הוסיפה ואמרה כי "נדרש ראש ממשלה, אני בכוונה לא מדברת על שר החוץ שהתנהלותו מזעזעת. ראש הממשלה בחר את הקואליציה הזו והוא בוחר לשמור עליה". לדבריה, "היום שמעתי שהוא התקשר לליברמן – לא אחרי הנאום באו"ם בו הסביר שישראל אינה שוחרת שלום, לא אחרי שליברמן אמר לכל השגרירים אותו דבר, לא כשהשתלח כלפי פנים במיעוטים במדינת ישראל, אלא רק כדי להגן על שריו. זה אותו ראש ממשלה שלא טרח לקחת אחריות על האסון בכרמל. כל מה שיש לו לומר זה שהליכוד מאוחד נגד הארגונים".

לדברי לבני, "לא שמענו שום אמירה ערכית רק סוג של קריצה – הליכוד מאוחד נגד. אנחנו טובים בנגד - כולם נגדנו ואנחנו נגד כולם ועכשיו גם נגד השמאל. זה מזכיר לי את אותן לחישות שנלחשו על ידי נתניהו לרבנים על פיהם השמאל לא יהודי". לבני אמרה כי "אני לא מוכנה לקבל את החלוקה הזו. שמירה על זכויות אדם היא עניין של כולנו, המאבק כאן הוא לא בין ימין לשמאל. אלא על פניה של ישראל".

יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס, הגיב אחר הצהריים לנאומה של לבני ואמר כי "מצער ומביש לראות את יושבת ראש האופוזיציה יוצאת מגדרה ומגנה בגופה על ארגוני השמאל הקיצוניים, הן בנאום חוצב להבות והן בהפעלת משמעת סיעתית. היום נתנה הגברת לבני תשובה נחרצת לשאלה איפה ממוקמת קדימה במפה הפוליטית והתשובה פשוטה מאוד - לבני הפכה את קדימה למפלגת שמאל קיצונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully