וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 3 שנות מאסר למנהיג הרפובליקאים לשעבר

טום דיליי, מהדמויות הפוליטיות הבולטות מעידן בוש, הורשע בבית המשפט בטקסס בגיוס כספים לא חוקי למפלגה הרפובליקאית ובהלבנת הון. השופט דחה את טענותיו כי "עשה מה שכולם עושים"

בית משפט בארה"ב גזר הלילה (שלישי) שלוש שנות מאסר על מנהיג הרוב הרפובליקאי בבית הנבחרים לשעבר, טום דיליי. דיליי הורשע בכך שהעביר באופן לא חוקי כספים למועמדי המפלגה הרפובליקנית בטקסס.

דיליי היה מהדמויות הפוליטיות הבולטות בוושינגטון בעידן ג'ורג' בוש הבן, וסייע לו רבות בבניית הרוב הדרוש בקונגרס, עד שנאלץ להתפטר ב-2005.

שופט בית המשפט באוסטין בירת טקסס, פאט פריסט, כתב בהחלטתו כי "חיוני שנבחרי ציבור המחוקקים את החוקים יהיו גם כפופים להם". הוא דחה לחלוטין את טיעונו הנרגש של דיליי, כי נפל קורבן לרדיפה פוליטית, וכי "עשה את מה שכולם עושים".

השופט הבהיר כי הוא מסכים לחלוטין עם החלטת המושבעים, שקבעו כי דיליי עבר עבירה בכך שקשר קשר "לכבס" כספי תרומות שהתקבלו לקראת הבחירות. הוא גם גזר עליו חמש שנות מאסר נוספות על עבירת הלבנות הון, אך הסכים להמיר עונש זה בעשר שנות עבודות למען הקהילה, אותן ירצה אחרי שחרורו מהכלא.

דיליי, שהצהיר כי הוציא כבר לא פחות מעשרה מיליון דולר על ייצוגו המשפטי בתיק, צפוי לערער על גזר הדין בפני ערכאה גבוהה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully