וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבסקים קראו שוב להפסקת אש, ממשלת ספרד סירבה

מחתרת אט"א הודיעה שוב על הפסקת אש "קבועה וכוללת" וקראה להסכם שלום, אך נמנעה מהודעה על הסגרת נשקה. סגן ר"מ ספרד מיהר להשיב: "אלו לא חדשות רעות, אבל לא החדשות שציפינו להן"

המחתרת הבסקית, אט"א, הצהירה היום (שני) על הפסקת אש "קבועה וכוללת" בסכסוך בינה לשלטון המרכזי בספרד, הנמשך כבר קרוב ל-50 שנה, וקראה לכונן הסכם שלום - אולם בממשלת ספרד הבהירו כי ההצהרה "אינה מספיקה".

אין זו הפעם הראשונה בשנים האחרונות שאט"א, המוגדרת על ידי האיחוד האירופי וארה"ב "ארגון טרור", מפרסמת הצהרה דומה, שמבוטלת על ידי השלטון המרכזי. באחרונה פורסמה הצהרה דומה בספטמבר, אך בממשלה דחו אותה והסבירו כי אין בכך די, כל עוד הארגון אינו מסגיר את נשקו.

בהודעה הנוכחית, הצהירו שלושה פעילים רעולי פנים מטעם הארגון בסרטון וידאו שפורסם באתר האינטרנט של העיתון הבסקי "גארה", כי הפסקת האש הנוכחית תהיה "קבועה וכללית, ותקבל ערבויות מהקהילה הבינלאומית. זוהי מחויבותה של אט"א לתהליך שבסופו הסדר בר-קיימא וסוף העימות החמוש".

אולם גם הפעם לא הוזכרה נכונות להסגיר את הנשק, ולכן גם הפעם, בממשלת ספרד לא התרשמו. סגן ראש הממשלה, אלפרדו פרז רובלקבה, הבהיר כי ההכרזה "אינה מספיקה", וכי הממשלה דוחה אותה. לדבריו, "אין מדובר בחדשות רעות, אבל אלו לא החדשות שציפינו להן".

המחתרת הבדלנית אט"א הוקמה בחבל הבסקים ב-1959, ובמשך השנים הרגה בפיגועי טרור יותר מ-800 בני אדם בצפון ספרד ובדרום צרפת, בניסיון לכפות הקמת מדינה עצמאית בחבל - מטרה שגם רוב הבסקים עצמם אינם שותפים לה לה. בשנים האחרונות סבל הארגון מכרסום הדרגתי בכוחו, בין היתר בעקבות מעצר רבים ממנהיגיו. הוא הכריז לראשונה על הפסקת אש ב-2006, ומאז נמשכים לסירוגין המגעים על הסכם שלום, לצד פיגועים ספורדיים. בשנה האחרונה, עם זאת, לא נרשם אף פיגוע של הארגון עם נפגעים על אדמת ספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully