וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מצאו: החומר שמחבר סקס, סמים ורוקנרול

חוקרים בקנדה מצאו כי אצל אנשים המאזינים למוזיקה שהם אוהבים, גוברת הפרשתו במוח של המוליך העצבי דופמין, המזוהה עם הנאה - כמו בעת אכילה, קבלת כסף, שימוש בסמים או יחסי מין

אוהבים להאזין למוזיקה? מסתבר שיש לכם סיבה טובה. לפי מחקר שפורסם השבוע בקנדה, שמיעת מוזיקה גורמת לשחרורו של חומר כימי במוח, הממלא תפקיד חשוב ביצירת תחושת הנאה ומצב רוח טוב.

המחקר, שנערך באוניברסיטת מקגיל במונטריאול ופורסם בכתב העת המדעי "Nature Neuroscience", מצא כי בזמן האזנה למוזיקה גובר שחרור במוח של המוליך העצבי דופמין, שידוע כי הוא מעורב בתחושות הנאה. מחקרים קודמים כבר מצאו שפעילותו של הדופמין במוח גוברת בעת אכילה, קבלת כסף, שימוש בסמים שונים או קרבה אינטימית כגון יחסי מין - אך עד כה מעולם לא נבדק הקשר בינו למוזיקה.

במחקר האחרון, התברר באמצעות טכנולוגיה של סריקת מוח, כי מינונו של הדופמין במוח עולה ב-9% אצל אנשים המאזינים למוזיקה שהם אוהבים. למחקר נבחרו באופן מיוחד אנשים שדיווחו כי הם חשים "רעד בגוף" למשמע קטעים מוזיקליים שהם אוהבים. נקודות השיא במינון הדופמין אצלם נרשמה באופן עקבי במקביל לדיווחיהם על כזה "רעד של הנאה".

חוקרים טוענים כי לממצא הזה יש חשיבות מרובה, שכן הוא מוכיח שבני אדם אכן נהנים ממוזיקה, כפי שהם נהנים מגורמים חומרניים יותר. "המחקר הזה מוכיח שמוזיקה קשורה למנגנוני התגבמול הבסיסיים ביותר שלנו", הסבירה בראיון ל-BBC ד"ר ויקי וויליאמסון, פסיכולוגית של המוזיקה מאוניברסיטת לונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully