וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים באיחוד האירופי: להציב משקיפים במזרח י-ם

שגרירים ממדינות אירופה החברים באיחוד האירופי שיגרו מסמך למשרדים הראשיים של הארגון, בו הם מבקשים להתערב בפעילות צה"ל במזרח ירושלים ולסייע לפלסטינים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

האיחוד האירופי שוקל להציב משקיפים מטעמו בהריסות בתים ופינוי פלסטינים במזרח ירושלים כדי למנוע את מעצרם של תושבים פלסטינים לא אלימים. כך מדווח הבוקר (שני) העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".

בדיווח נכתב כי ההצעה נשלחה מבכירי האיחוד בישראל לממונים עליהם בבריסל וכי היא אחת ממספר הצעות של האיחוד לחיזוק התמיכה בפלסטינים במזרח ירושלים. במסמך חשאי של האיחוד האירופי נכתב כי "ישראל השאירה את השכונות הפלסטיניות מבודדות יותר מתמיד ובאמצעות חקיקה ופעולות מוציאה לפועל את סיפוח מזרח ירושלים על ידי ערעור שיטתי של הנוכחות הפלסטינית בעיר". עוד נכתב כי "אם המגמה הנוכחית לא תיעצר בדחיפות, הסיכוי שמזרח ירושלים תהיה בירת המדינה הפלסטינית הופך למאוד לא סביר. הדבר מסכן באופן חמור את הסיכויים להשגת שלום על בסיס פתרון שתי המדינות".

עוד נכתב במכתב כי "פעילותה של ישראל מסבה לנו דאגה רבה. במהלך השנים האחרון נעשו ניסיונות רבים מצד ישראל לחזק ולהרחיב את הנוכחות והזהות היהודית בירושלים, אשר מאיימת על הרב גוניות החשובה ומחריפה את הקונפליקט". מלבד נציגות במקרים של הריסת בתים, בכוונתם של השגרירים להיות נוכחים גם במשפטים העוסקים בהריסות או פינוי של בתים פלסטינים. "נבטיח התערבות של האיחוד האירופאי כאשר פלסטינים שלא התנהגו באלימות מאוימים ע"י שלטונות מדינת ישראל".

אמש התבטאה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, נגד פרוייקט הבנייה הישראלי במלון שפרד שבשכונת שייח ג'ראח. לדברי קלינטון, הנמצאת בביקור מדיני באבו דאבי, "פרוייקט הבנייה הישראלי במזרח ירושלים חותר תחת מאמצי השלום ופוגע במאמץ להגיע לפתרון שתי המדינות". קלינטון הוסיפה כי "המהלך הזה נוגד את ההיגיון של פתרון מוסכם והכרחי בין הצדדים בסוגיית מעמד ירושלים".

הכוונה לבנות במתחם יצרה בעבר משברים דיפלומטיים בין ישראל וארה"ב, וקלינטון אף דרשה מישראל לבטל את אישורי הבנייה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully