וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: החרמת רכב לעברייני התנועה אפקטיבית

ממחקר שנערך במשרד לביטחון פנים עולה שנהגים שרכבם הושבת בשל עבירת תנועה שביצעו, נוטים לבצע פחות עבירות בשנה שלאחר מכן

מחקר שחובר במשרד לביטחון פנים המתפרסם הבוקר (שני) מעלה כי השבתת כלי רכב של עברייני תנועה מביאה לירידה בביצוע עבירות תנועה. מהמחקר עולה, כי קיימת ירידה של כ-27% בביצוע עבירות תנועה בקרב נהגים אשר רכבם הושבת. נהגים אלה ביצעו פחות עבירות תנועה בשנה שלאחר ההשבתה לעומת נהגים אשר רכבם לא הושבת.

המחקר, שחיבר המדען הראשי של המשרד תחת השם "ניתוח מדיניות השבתת כלי רכב כמכשיר למאבק בעבירות תנועה בתאונות דרכים", נערך על ידי החוקרים ד"ר טובה רוזנבלום וד"ר אודי אלדרור מאוניברסיטת בר אילן וניתח נתוני עבירות תנועה ותאונות דרכים בקרב מדגם מייצג של 3,046 בני אדם. זאת במטרה לבחון את יעילות יישום התקנה המאפשרת להשבית כלי רכב בגין עבירות תנועה. מהדו"ח עולה כי השפעת ההשבתה משמעותית יותר כאמצעי הרתעה כאשר מדובר בעבירה ראשונה וההשפעה מצטמצמת כאשר הנהג הוא עבריין תנועה סדרתי. עוד עולה כי קיימת תמיכה ציבורית בעונש ההשבתה.

השבתת כלי הרכב היא בעצם החרמתו, לרוב באופן מיידי לאחר שימוע שנערך על ידי קצין משטרה בנוכחות בעל הרכב והמתקיים סמוך לביצוע העבירה. אם הוחלט על השבתת הרכב, בעליו נדרש לאחסנו במגרש ייעודי תוך פרק זמן קצוב מיום השימוע (לא יותר מ-24 שעות). לצורך העברת הרכב למגרש האחסנה עשוי בעל הרכב לקבל רישיון זמני מקצין המשטרה או שעליו יהיה לדאוג לנהג חלופי או להשתמש בשירותי חברת גרירה.

על בעל הרכב יהיה לשלם את עלות הגרירה וכן את עלות השימוש במגרש האחסנה. תקופת ההשבתה המקסימלית היא למשך 30 יום במידה ומדובר בעבירה ראשונה ולמשך 60 יום במידה ומדובר בעבירה חוזרת בתוך שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully