וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבאים נגד החלטת הממשלה: "לא תשפר את המצב"

איגוד הכבאים הביע זעם על החלטת הממשלה לאשר הזרמת 350 מיליוני שקלים לביצוע רפורמה בשירותי הכבאות וטען כי היא לא תביא לשיפור. "בשריפה הבאה שוב ניתקל במחסור חמור בכוח אדם"

איגוד הכבאים המקצועיים הודיע אמש (ראשון) כי הוא מגנה את החלטת הממשלה בנושא העברת כספים למערך הכבאות. בהודעה מטעם האיגוד נמסר, כי "אחרי השריפה בכרמל הממשלה הבטיחה להזרים 350 מיליון שקלים לשיקום שירותי הכבאות. לצערנו בהחלטה הנוכחית מדובר בפועל על 100 מיליון בלבד וגם הם מיועדים לרפורמה יקרה ובזבזנית שלא תביא לשיפור שירותי הכיבוי".

עוד נכתב בהודעה, שפורסמה בגל"צ, כי "אין בהחלטה הבטחה להוספת אפילו כבאי אחד לשירות כך שבשריפה הבאה שוב נתקל במחסור חמור בכח אדם. ההחלטה לא תביא לשיפור של ממש בשירותי הכיבוי עבור אזרחי ישראל. במקום זאת, הכסף מתוכנן לזרום לזרוע פיקוד בזבנית ומסועפת, ולכיסם של זכיינים שירוויחו מהפרטת תחום מניעת השריפות".

מוקדם יותר אתמול אישרה הממשלה את הצעת ראש הממשלה להעביר סיוע לשירותי החירום בסכום של 800 מיליוני שקלים, כאשר 350 מיליונים מתוכם יושקעו במערך הכבאות ובניית מערך הכיבוי האווירי. כחלק מההחלטה, מערך הכבאות יעבור למשרד לביטחון הפנים. שרי ש"ס התנגדו להצעה, 20 שרים הצביעו בעד ההחלטה ושר אחד נמנע. יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, אמר לאחר ההחלטה כי "האישור היום הוא הבסיס למחדל הבא בכיבוי האש, שעון פיקוח הנפש החל לפעול".

לעומת הצעת נתניהו דרש ישי כי במערך הכבאות יושקעו 700 מיליון שקלים ושלא תוקם טייסת כבאות. הוא גם דרש כי מתן התקציב לא יותנה בביצוע הרפורמה. לדבריו, "על הממשלה להחליט אם היא רוצה שינוי וירטואלי או שינוי מהותי כפי שאני מציע. אי אפשר לשפר את מצב מכבי האש ב'כאילו'".

(עדכון ראשון: 22:32, 09.01.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully