וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בכרמל: המבקר יתמקד ב-4 הימים הראשונים

מבקר המדינה יחקור את אסון השריפה בכרמל. החקירה תתמקד בארבעת הימים הראשונים לאירוע, ותעסוק בין השאר בהחלטה לשלוח את אוטובוס הצוערים בציר המסוכן ובמבנה שירותי הכבאות

החדשות

(צילום: שלומי גבאי, גדעון צנטנר, אבישי גולן, רויטרס.
עריכת וידאו: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, יחקור באופן מקיף את אסון השריפה בכרמל – כך נמסר בצהריים (ראשון) מלשכתו. חקירת המבקר צפויה להתמקד בארבעת הימים הראשונים של האירוע. ההחלטת המבקר התקבלה לאחר בדיקה ראשונית שכללה איסוף מידע ומסמכים. מלשכת המבקר נמסר עוד כי ייתכן שייבחנו גם אירועים שקדמו לאירוע השריפה, או אירעו בעקבותיו.

האוטובוס שנשרף כולו בשריפת הענק ביערות הכרמל כשבתוכו צוערי קורס קצינים של השב"ס, דצמבר 2010. שלומי גבאי
יעמוד במוקד החקירה. אוטבוס הצוערים/שלומי גבאי

בין הנושאים שצפוי המבקר לבדוק: כיצד הגיע אוטובוס הצוערים לאזור השריפה ומי היה אחראי לסגירת הצירים בהם נע האוטובוס, ומה הייתה רמת המוכנות בשירותי הכבאות, במשטרה ובצה"ל. כמו כן תיבדק התנהלות השלטון המקומי בכל הנוגע לפינוי אזרחים.

עוד נמסר מלשכת המבקר כי הבדיקה תעסוק גם במעורבות האוצר ואופן התקצוב של הגורמים הרלבנטיים. כמו כן, יבדוק המבקר את נציבות הכבאות הארצית ואת מבנה שירותי הכבאות , ויכולת התפקוד שלהם. בהודעה שנמסרה נאמר כי המבקר יבחן "האם מבנה שירותי הכבאות מושפע משיקולים זרים, ובהם אינטרסים פוליטיים בשלטון המקומי ושיקולי שכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully