וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: א-סאדר קרא לתומכיו "להתעמת עם ארה"ב"

המנהיג השיעי, שבעבר הנהיג את מרד "צבא המהדי" נגד ארה"ב וכעת שב למדינה בתום 4 שנות גלות, נאם לראשונה בנג'ף בפני רבבות, וקרא "להתנגד לכל הכובשים" - אם כי לאו דווקא באלימות

ימים ספורים אחרי שובו לעירק בתום גלות של כארבע שנים, קרא אתמול (שבת) מוקתדא א-סאדר, ממנהיגי השיעים בעירק, למאמיניו "להתנגד לכל הכובשים בעירק" ולהתעמת עם כוחות ארצות הברית, אם כי לאו דווקא באופן אלים.

א-סאדר שב ביום רביעי למקום מושבו בעיר הקדושה נג'ף, לאחר ארבע שנות גלות מרצון. הוא נמלט מהמדינה בתחילת 2007 בעקבות צו מעצר שהוצא נגדו, לאחר שהנהיג במשך שלוש שנים את המרד של "צבא המהדי" השיעי נגד הכוחות האמריקאיים. שובו התאפשר בזכות הסדר לשילוב מפלגתו בקואליציה של ראש הממשלה נורי אל-מליכי, שיעי חילוני. המפלגה תיוצג בממשלה על ידי שמונה שרים.

המונים מאזינים לנאומו של מוקתדא א-סדר בנג'ף. רויטרס
עשרות אלפים באו מכל רחבי עירק כדי לצפות בנאומו הראשון של א-סדר בנג'ף/רויטרס

"אנחנו עדיין לוחמים", אמר א-סאדר בנאומו הראשון מאז שובו, בפני עשרות אלפי תומכים נלהבים שבאו מכל רחבי עירק כדי לצפות בו. הוא הבהיר כי ארה"ב, בריטניה וישראל הן "אויבות", וכי "יש לגרש את הכובשים בכל האמצעים". עם זאת, הוסיף כי "רק האוחזים בנשק" צריכים לפעול - רמיזה לכך שהוא מכיר בכוחותה ביטחון הרשמיים, ואינו מתכוון להפעיל מחדש את צבאו הפרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully