וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ה"חשודה בריגול" אינה נמצאת באירן

אחרי שמשטרת אירן טענה כי עצרה את האל פיילאן בת ה-55 בחשד שצילמה את גבולות המדינה, הבהירה מחלקת המדינה האמריקאית כי נוצר עמה קשר באיסטנבול, וכי היא "אינה נמצאת בסכנה"

האל פיילאן, האזרחית האמריקאית שאירן טענה כי עצרה אותה בחשד לריגול, אינה עצורה, וכלל אינה נמצאת באירן - כך הודיעה הלילה (ראשון) מחלקת המדינה האמריקאית. "איתרנו אותה, והיא אינה נתונה בסכנה", אמר דובר מחלקת המדינה, מארק טונר. "היא לא באירן". גורם אמריקאי הוסיף כי היא נמצאת באיסטנבול שבטורקיה, ונציגים מהקונסוליה האמריקאית יצרו עמה קשר. גם באירן אישרו היום כי היא "שוחררה" כבר ב-5 בינואר, לאחר שעניינה נבדק במעבר הגבול, ועזבה את המדינה.

מאז הדיווח הראשוני על מעצרה של פיילאן, ביום חמישי, נפוצו באירן דיווחים סותרים לגביה. באופן רשמי, טענו בתחילה הרשויות באירן כי היא כלל לא נכנסה לשטח המדינה, אך אתמול שינו את גרסתם, ומשטרת הגבולות אישרה כי "המרגלת האמריקאית נעצרה". לפי הדיווח הזה, פיילאן נעצרה ביום רביעי בעיירה ג'ופה שעל גבול אזרבייג'אן.

הגנרל האירני אחמד גרבנד אמר אתמול לסוכנות ISNA כי פיילאן נעצרה שעה שצילמה את מעבר הגבול בווידאו. לדבריו, "היא נשלחה על ידי האמריקאים כדי לצלם את גבולות המדינה". לדבריו, בשלב מסוים טענה האשה כי היא אזרחית שוויץ. בדיווח הראשוני על מעצרה, בעיתון "אירן", נטען כי ציוד ריגול היה מוסתר "בתוך שיניה".

אולם היום נראה כי הפרשה הגיעה לסיומה, לאחר שהרשויות האירניות מסרו גרסה נוספת, סופית כנראה. בדיווח ברשת הטלוויזיה IRIB, צוטט פי גורם מודיעין בכיר, שאמר כי "האשה בת ה-34, שתכננה להיכנס לאירן מארמניה, עזבה את מעבר הגבול ב-5 בינואר, לאחר שננקטו נגדה צעדים בטחוניים". הוא הכחיש את הפרסומים לגבי ציוד הריגול וצילום הגבולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully