וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חרם מרצים על אריאל - פרובוקציה חסרת משמעות"

שר החינוך גינה הבוקר את 150 אנשי האקדמיה שחתמו על עצומה, בה הצהירו כי לא יקחו חלק בכל פעילות אקדמית במרכז האוניברסיטאי הפועל, לדבריהם "בהתנחלות אריאל"

שר החינוך, גדעון סער פרסם הבוקר (ראשון) הודעת גינוי לעצומת המרצים שקראו לחרם אקדמי על המרכז האוניברסיטאי באריאל. לדבריו הוא "שולל ומגנה שיח ציבורי המבוסס על ניסיונות לחרמות ולדה לגיטימציה. מדובר בפרובוקציה חסרת משמעות מעשית, שכן חותמי העצומה ממילא אינם שותפים לפעילות האקדמית במרכז האוניברסיטאי אריאל וספק אם התבקשו לקחת בה חלק כלשהו". הדברים באים בתגובה לפרסום לפיו 150 אנשי אקדמיה בכירים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל חתמו לאחרונה על העצומה בה הם מצהירים על אי נכונותם לקחת חלק בכל פעילות אקדמית המתקיימת במכללה הפועלת "בהתנחלות אריאל", כלשונם.

בעצומה שפרסמו המרצים, ביניהם גם שלושה זוכי פרס ישראל, נכתב כי "אריאל היא התנחלות בלתי חוקית וההתיישבות בה מנוגדת לחוק הבינלאומי ולאמנת ז'נבה, שמדינת ישראל חתומה עליה. היא הוקמה על שטח כבוש, כשבמרחק קילומטרים ספורים מתגוררים פלסטינים בכפרים ובמחנות פליטים, כאשר לא רק שהם אינם זוכים לנגישות להשכלה גבוהה, חלקם אף אינם זוכים למים זורמים. אלו שתי מציאויות שונות שיוצרות מדיניות אפרטהייד". המרצים אף ציינו כי אריאל איננה חלק משטחה הריבוני של מדינת ישראל, ולכן אי אפשר לחייב אותם להופיע שם: "צו מצפוננו ואחריותנו הציבורית מחייבים אותנו להביע עמדה ברורה דווקא בעת הזו שבה יש סיכוי להסכם שלום, כשברור יותר מאי פעם שההתנחלויות נועדו להכשילו".

"הפעילות האקדמית בשטחים פוגעת במדינת ישראל"

הפרופסור אילון ועדיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, בין החתומים על המכתב, אמר לגלי צה"ל כי "במכתב הזה אנחנו קובעים שכל זמן שהמכללה באריאל איננה מכללה שמאפשרת לכל בן אדם ללמוד בה, וכל זמן שהמכללה איננה מצהירה על כך שהיא לא חייבת להיות בתוך מדינת ישראל - אנחנו לא נבוא ללמד בה". הפרופסור רון נעמן ממכון ויצמן, שחתם אף הוא על העצומה, אמר לקול ישראל כי הפעילות האקדמית הנעשית בשטחים פוגעת במדינת ישראל. לדבריו, מטרת העצומה, בין השאר, היא לבדל את האקדמיה בישראל מהמרכז באריאל. לדבריו, הדבר יסייע להילחם בדה לגיטימציה של האקדמיה הישראלית בעולם.

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, פרופסור רבקה כרמי, קראה לחברי הסגל האקדמי להתנגד לשימוש בחרמות ואמרה כי חותמי העצומה אינם מייצגים שום מוסד אקדמי בישראל.

נשיא המרכז האוניברסיטאי אריאל, הפרופסור דן מאירשטיין, הביע צער על פרסום העצומה. "צר לי שיש במדינת ישראל אנשים שחושבים שראוי להחרים פעילות תרבותית באיזשהו מקום", אמר מאירשטיין, "מדינת ישראל צריכה להרגיש מאוימת מהצעד בו הם נוקטים - אבל אני אישית כלל לא מרגיש כך. אני חושב שהם יורקים לבאר ממנה הם בדרך כלל שותים".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר בתגובה לעצומה כי "חרם נערי הגבעות האקדמי של השמאל מרחיק את הסיכוי לשלום, שכן אריאל נמצאת בקונצנזוס לאומי. המודל האקדמי שבו לומדים אלפי סטודנטים יהודים לצד מאות סטודנטים ממוצא ערבי מכל הארץ, הוא מודל הגשר לשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully