וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרצים עם האמנים: לא נגיע להתנחלויות

גיל סימה

31.8.2010 / 13:47

יותר מ-150 מרצים ואנשי אקדמיה הכריזו כי לא ייטלו חלק בפעילות אקדמית כלשהי שתיעשה מעבר לקו הירוק. בכך מצטרפים האקדמאים לאנשי תרבות רבים התומכים בחרם

אנשי התיאטרון שהודיעו כי לא יופיעו בהיכל התרבות באריאל זוכים היום (שלישי) לתמיכה נוספת. יותר מ-150 מרצים ואנשי אקדמיה הכריזו כי לא ייטלו חלק בפעילות אקדמית כלשהי שתיעשה מעבר לקו הירוק. "לא נשתתף בדיונים או סמינרים", נכתב בעצומת המרצים. "לא נרצה בשום מסגרת אקדמית בהתנחלויות הללו".

"המצב של היום מפחיד אותי", אמרה לוואלה! חדשות פרופסור יאירה אמית, מרצה למקרא מהחוג ללימודי תרבות עברית בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב שחתמה על המכתב. לדבריה, המדינה הפכה לטוטליטרית בכל המובנים הקשים של המילה. "לאלו שמגדירים אותי כאנטי ציונית אני יכולה לומר להם: אמנם אין לי חזיונות משיחיים אבל אחד הדברים החשובים לי באמת הוא קיומה הדמוקרטי של המדינה", אמרה אמית.

לדברי אמית, המהלך הנוכחי הוא חלק מהאידיאולוגיה שלה והיא לא רואה בו מהלך שעשוי לפגוע במדינה אלא להיפך. "אם אנחנו רוצים להיות במקום הזה ולגדל את ילדינו ולדעת שיהיו קיום גם לנכדינו צריך להתאמץ בשביל זה. כל נושא ההתנחלויות הוא אנטי האפשרות הזאת", אמרה.

על העצומה חתמו בין היתר שורה של מרצים, ביניהם ניתן למצוא את פרופסור ניסים קלדרון, פרופסור שלמה זנד, פרופסור דני רבינוביץ', פרופסור אורי רם, פרופסור ניב גורדון וחתן פרס ישראל, הפרופסור אריאל רובינשטיין.

אמש יצאה לדרכה עצומה נוספת, עליה חתומים יוצרים ויוצרות שאינם מתחום התיאטרון ובה מביעים החותמים את תמיכתם והזדהותם עם אותם שחקנים ומחזאים שחתמו על המכתב הראשוני. בין החותמים על עצומת ההזדהות ניתן למצוא כמה מבכירי הסופרים בישראל, בהם עמוס עוז, א.ב. יהושע, דויד גרוסמן וסמי מיכאל. גם חתני פרס ישראל האמנים דני קרוון ודוד טרטקובר צירפו את חתימותיהם לעצומה, ועמם הקולנוענים דורון צברי, חגי לוי ורני בלייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully