וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בטהרן: "לישראל אין אומץ לתקוף באירן"

מזכיר מועצת המומחים האירנית, מוחסן רזאי, האשים את ישראל בהתנקשות בשני מדעני הגרעין בחודש שעבר, ואמר כי ישראל לא תעז לתקוף באירן באופן גלוי ולכן היא עושה זאת בחשאי

מזכיר מועצת המומחים האירנית, מוחסן רזאי, התייחס הלילה (ראשון) למעורבותה לכאורה של ישראל בחיסולם של שני מדעני הגרעין במדינה, ואף אמר כי ישראל לעולם לא תעז לתקוף את אירן. בראיון לאתר Press TV, אמר רזאי, כי "לישראלים אין את האומץ לתקוף בגלוי את אירן. מתקפה צבאית קשה עבורם, אז במקום זאת הם עובדים בצורה חשאית". לדבריו, ישראל מנצלת את "החוקים והתקנות הבינלאומיים, ופועלים כך נגד אירן".

ההתנקשות בשני המדענים בוצעה בחודש שעבר, כאשר פרופסור לפיזיקה גרעינית נהרג ואשתו נפצעה בפיצוץ מכוניתו בטהרן. בפיצוץ נוסף בעיר נפצעו מדען גרעין נוסף וגם אשתו נפצעה בתקרית. על פי דיווחי התקשורת האירנית, שני הפיצוצים נגרמו עקב מטעני חבלה שהוטמנו במכוניות.

על פי הדיווחים, ההרוג הוא ד"ר מג'יד שהרייארי, חבר בפקולטה לאנרגיה גרעינית באוניברסיטת בהשטי בטהרן, שבין היתר נטל חלק בפרויקט מדעי אזורי במזרח התיכון. ראש הוועדה האירנית לאנרגיה גרעינית, עלי אכבר סלחי, סיפר אז כי שהרייארי היה תלמידו במשך שנים, "והיטיב לשתף פעולה עם הוועדה לאנרגיה אטומית". המדען השני, שנפצע, הוא ד"ר פריידון עבסי, עובד לפי הדיווחים משרד ההגנה האירני. עבאסי בן ה-52, לפי אחד האתרים האירניים, הוא חבר במשמרות המהפכה האירניים.

אירן מיהרה להאשים את ישראל בחיסול. "במעשה נפשע וטרוריסטי, תקפו סוכני המשטר הציוני שני פרופסורים מכובדים שהיו בדרכם לעבודה", נמסר בטלוויזיה הממלכתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully