וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע קשה ופצוע בינוני מפצמ"ר סמוך לשער הנגב

רמי שני

8.1.2011 / 14:42

שישה בני אדם נפגעו מירי של ארבע פצצות מרגמה לעבר שער הנגב. שלושה מהפצועים נפגעו מרסיסים באורח קשה, בינוני וקל, והיתר נפגעי חרדה. הפצועים פונו לבית החולים סורוקה

ההתחממות בגזרה הדרומית נמשכת: שישה בני אדם נפגעו בצהריים (שבת) בעקבות ירי של ארבע פצצות מרגמה לעבר המועצה האזורית שער הנגב. הפצצות התפוצצו בקיבוץ סמוך לגדר הגבול עם רצועת עזה, וכתוצאה מההתפוצצות נפגעו שלושה עובדים זרים, ושלושה בני אדם נוספים לקו בחרדה. צוותי מד"א הוזעקו להעניק טיפול ראשוני לפצועים ופינו אותם לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשאחד מהם במצב קשה, עם רסיסים בחזה, השני פצוע בינוני עם רסיסים ברגלו, והשלישי פצוע קל.

מבדיקה ראשונית עולה כי כשהפצצות התפוצצו שהו העובדים הזרים סמוך למבנה בו הם מתגוררים ליד גדר הקיבוץ. גורמי ביטחון מעריכים כי הפצצות כוונו לשם, ונזק נגרם למבנים במקום. יצוין כי בקיבוץ לא נשמעה התרעת "צבע אדום" משום שמדובר בירי מרגמות.

"היינו בחדרים שלנו בשתיים כששמענו כמה פיצוצים", סיפר הום, עובד מוייטנאם בקיבוץ בו התפוצצו הפצמ"רים. לדבריו, "אנחנו לא עובדים כי שבת היום, אז כמה חברים היו בחוץ. אחד מהם נפצע בחזה ואחד, כל הרגל שלו התרסקה. אני מאוד מפחד ממה שיכול לקרות, זה היה מאוד מפחיד".

"הודענו לחברים להיכנס לחדרי ביטחון"

בקיבוץ החלו מיד בהתארגנות להמשך הירי. "יש התרעה חמה מאוד על אפשרות של המשך הירי" אמר רבש"צ הקיבוץ. לדבריו, "הודענו לחברים להיכנס לחדרי ביטחון. הבעיה היא שיש סקרנים שמגיעים לאזור". הוא הוסיף כי התפוצצו בסביבת המגורים שלוש פצצות, אחת מהן ממש בלב אזור המגורים, ושתיים אחרות בין הלול לרפת. "אנחנו חוששים שהמצב המעורער חוזר בימים אלה", אמר הרבש"צ.

אתמול בערב נהרג חייל צה"ל, סמל נדב רוטנברג, בן 20 מרמות השבים, ושלושה חיילים נוספים נפצעו, בחילופי אש על גדר המערכת בגבול בין ישראל לרצועה. מסוק של חיל האוויר פינה את הפצועים לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

ביום חמישי אמרו גורמים בצה"ל כי הם מוטרדים מהמשך מהמתיחות בגבול רצועת עזה, על רקע אירוע הירי בו נפתחה אש לעבר שני פלסטינים לאחר ירי רקטת קסאם לעבר ישראל. עם זאת, העריכו הגורמים כי על אף האירועים האחרונים באזור, לא מדובר בהסלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully