וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג ו-4 פצועים מחילופי אש על גבול הרצועה

יהושע בריינר ורמי שני

7.1.2011 / 22:55

כוח צנחנים שסייר על גדר המערכת בגבול ישראל עם רצועת עזה נתקל בשלושה פלסטינים שניסו להניח מטען על הגדר. כוח צה"ל נוסף שהגיע למקום פתח באש מרגמות ופגע בטעות בחיילים

חייל צה"ל, סמל נדב רוטנברג בן 20 מרמות השבים,נהרג הערב (שישי) ושלושה חיילים נוספים נוספים נפצעו בחילופי אש על גדר המערכת בגבול בין ישראל לרצועת עזה. מסוק של חיל האוויר פינה את הפצועים לבית החולים סורוקה בבאר שבע. הודעה נמסרה למשפחתו של ההרוג.

מתחקיר של מפקד אוגדת עזה יוסי בכר עולה כי כוח תצפיתניות של צה"ל זיהה שלושה פלסטינים מניחים מטען חבלה סמוך לגדר המערכת. למקום הוקפץ כוח של חטיבת הצנחנים שהתמקם בצד הישראלי של הגדר והתכונן להיכנס לרצועה על מנת לסרוק אחר מניחי המטענים. כוח נוסף פתח באש מרגמות ממרחק של כמה מאות מטרים מהגדר שכוונה אל עבר שלושת המחבלים. מסיבה שאיננה ברורה סטה אחד מפגזי המרגמות הצידה ונחת בסמוך לכוח הראשון. כתוצאה מכך נהרג סמל רוטנברג ועוד ארבעה נפצעו. אלוף פיקוד דרום טל רוסו מינה צוות מומחים בראשות קצין בדרגת אל"ם לבדיקת נסיבות האירוע.

מדובר באירוע הירי הדו צדדי השני המתרחש בה מעורבת חטיבת הצנחנים מאז הגיעה לרצועת עזה. לפני מספר שבועות פתח כוח טנקים באש אל עבר כוח צנחנים בעת התקלות עם חמושים פלסטינים בדרום רצועת עזה. כתוצאה מהאירוע נפצע לוחם צנחנים במצב בינוני.

בצה"ל מוטרדים מהמשך מהמתיחות בגבול רצועת עזה, ביום רביעי נפתחה אש לעבר שני פלסטינים לאחר ירי רקטת קסאם לעבר ישראל. גורמים בצה"ל אמרו כי על אף האירועים האחרונים באזור, ההערכה היא כי לא מדובר בהסלמה.

למרות התגובה החריפה של צה"ל לפני כשבועיים, שכללה סדרת תקיפות לעבר יעדי חמאס, בישראל אומרים כי חמאס מאפשר לארגונים אחרים הפועלים ברצועה לבצע ירי לעבר ישראל. הארגונים ברצועה והתושבים מפעילים לחץ מסיבי בשטח בדרישה לשוב לפעילות נגד ישראל וצה"ל, לחץ שהתגבר בציון שנתיים לעופרת יצוקה. בין היתר, נובע הלחץ מכך שתושבי הרצועה לא רואים שינוי של ממש במצבם הכלכלי. בישראל מייחסים זאת גם לכך שהציבור ברצועה רואה שחמאס לא מצליח להביא תוצאות בנושא שחרור האסירים, וארגונים אחרים זועמים על כך שחמאס זנח את דרך ההתנגדות.

עדכון ראשון: 19:47

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully