וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בלונדון: התרעה חמה לפיגוע ברכבת התחתית

רמת הכוננות בלונדון הועלתה לרמה "חמורה" בעקבות איום טרור מוחשי. המשטרה הבריטית תיגברה את נוכחות השוטרים בתחנות הרכבת התחתית ובנמלי התעופה, אשר מהווים ככל הנראה את יעד ההתרעה

רמת הכוננות בלונדון הועלתה בשעות הצהריים (שישי) לרמה "חמורה", השנייה בחומרתה, בעקבות איום טרור מוחשי, כך דיווחו מקורות ביטחון בבריטניה. בתקשורת הבריטית דווח כי עיקר הכוננות מורגשת בתחנות הרכבת התחתית בלונדון ובנמלי התעופה, כאשר ההתרעה שהתקבלה בשירותי הביטחון במדינה מתייחסת ככל הנראה לאפשרות לפיגוע המוני ברכבת התחתית ובאמצעי תחבורה המוניים אחרים.

משטרת התנועה הבריטית ביטלה את החופשות של שוטריה וגייסה שוטרים נוספים מביתם בעקבות ההתרעה על המתקפה המתוכננת. עם זאת, לא ברור כעת האם ההתרעה הינה על התקפה באמצעות מחבל מתאבד, יריות ולקיחת בני ערובה בדומה לפיגוע במומביי, או שילוב של השניים.

רשת הטלוויזיה ה-BBC דיווחה כי משרד התחבורה המקומי שלח מכתב לבכירים ברשות שדות התעופה, ובו הסביר את אופי האיום. על פי המכתב, ישנן אינדיקציות שאל-קאעדה "שוקל התקפה נגד נמל תעופה בבריטניה או נגד מטרה אחרת במגזר התעופה". עוד נכתב כי קיים חשש "שהחשיבות הכלכלית, הפוליטית והפסיכולוגית של מגזר התעופה בבריטניה, יחד עם העובדה שכמות גדולה של בני אדם נמצאת בחלק מהמבנים בו, יסייעו לאל-קאעידה לבצע מתקפה מוצלחת שתשרת את מטרותיו".

בשבוע שעבר פירטו עיתוני הממלכה על הפיגועים המתוכננים של התארגנות הטרור האחרונה שנחשפה במדינה, שנגד תשעה מחבריה הוגשו כבר כתבי אישום. לפי הפרטים שנחשפים, לא ברור עד לאיזו רמה של תכנון פרקטי הגיעו החשודים המוסלמים, אולם הם החלו כבר לגבש רשימה של יעדים פוטנציאליים.

ה"דיילי מייל" הציג רשימה של יעדים, שהחקירה העלתה כי הנאשמים התעניינו בהם, רשמו את כתובתם, צילומו אותם או אספו עליהם מידע. בין היעדים הללו צוינו גם שני רבנים יהודים, אולם שמם ופרטיהם לא פורסמו.

עוד יעדים שהועלו על ידי הנאשמים כוללים את ראש העיר לונדון, בוריס ג'ונסון, את הכומר של קתדרלת סנט פול בלונדון, את הבורסה של לונדון ושניים מאתרי התיירות הבולטים של הבירה הבריטית: מגדל השעון "ביג בן" המתנוסס מעל בתי הפרלמנט, ו"גלגל המילניום" הענק ("לונדון איי"). ברשימה נמצאים גם ארמון ווסטמינסטר וכנסיית הכת הסיינטולוגית בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully