וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זבל מי ששולח דואר: כמות הספאם בעולם ירדה

בחודשים האחרונים נרשמה ירידה תלולה בכמות דואר הזבל המתקבלת במחשביהם האישיים של משתמשי העולם. חברות אבטחה לא מצליחות להסביר את התופעה, אך מזהירות מרגיעה זמנית

נמאס לכם לקבל הצעות מפוקפקות מניגריה בתא הדואר שלכם? יש סיבה לאופטימיות: כמות דואר הזבל (ספאם) ברחבי העולם ירדה פלאים בחודשים האחרונים. כך מפרסמת הלילה (שישי) חברת האבטחה סימנטק, מהגדולות ברשת. מנתוני החברה, בעוד במהלך כל יום בחודש אוגוסט האחרון נשלחו כ-200 מיליארד הודעות ספאם, בדצמבר עמד מספרם על כ-50 מיליארד בלבד.

אם בשנה האחרונה נרשמה ירידה מתונה יחסית בכמות ההודעות המציקות, בתקופת החגים הנוצריים בדצמבר אירעה ירידה משמעותית הרבה יותר. אנליסטים לא מבינים כיצד קרה הדבר, אך מזהירים מפני רגיעה זמנית. "שלושת מפיצי הספאם הגדולים קיצצו ב'עבודתם' בתקופת חג המולד", אמר אנליסט בכיר בתחום, פול ווד, "אבל קשה לומר מדוע".

לדבריו, מירב הודעות הזבל בעולם מופצות על ידי בוטנטים - רבבות מחשבים הנשלטים על ידי מפעיל אחד באמצעות תוכנה זדונית. ירידה בכמות הספאם נובעת בדרך כלל מפגיעה בפעילותם של בוטנטים כאלה, אך הפעם לא נרשמה פגיעה שכזו. ווד סיפר כי הבוטננט 'רוסטוק', שאחראי בדרך כלל על כ-48% מתפוצת דואר הזבל העולמית, הייתה אחראית בדצמבר לכ-0.5% בלבד ועם זאת, אין סימנים לכך שארעה פגיעה בתשתיתו או מפעילו. "ככל הידוע לנו, רוסטוק עדיין פעיל לגמרי", אמר ווד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully