וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: "אלוהים עומד מאחורי המפץ הגדול"

בנדיקטוס ה-16 הורה למאמיניו לדחות את הרעיון כי העולם נוצר במקרה, ואמר כי אלוהים עומד מאחורי המפץ הגדול. "היקום אינו תוצאה של מקרה, כפי שרוצים לגרום לנו לחשוב"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

על נוצרים לדחות את הרעיון כי היקום נוצר בשוגג, כך אמר היום (חמישי) האפיפיור בנדיקטוס ה-16. האפיפיור אמר עוד כי אלוהים הוא שעומד מאחורי תאוריות מדעיות הקשורות בהיווצרות היקום, כגון תאוריית המפץ הגדול.

"היקום איננו תוצאה של מקרה, כפי שאנשים רוצים לגרום לנו לחשוב", אמר האפיפיור בטקס שנערך לרגל יום ההתגלות, היום בו הגיעו שלושת המלכים למקום הולדתו של ישו לפי התנ"ך. "כשבוחנים אותו, אנחנו מוזמנים לגלות בו משהו עמוק: חוכמת הבורא, היצירתיות הבלתי נדלית של האל, האהבה האינסופית שלו אלינו", הוסיף.

האפיפיור אמר עוד כי "אל לנו להגביל את מחשבותינו על ידי תיאוריות שנוצרו בנקודת זמן מסוימת, שכאשר בוחנים אותן נכונה, אינן מתנגשות עם האמונה, אבל גם אינן מצליחות להסביר את התחושה האולטימטיבית של המציאות".

מדענים רבים מאמינים כי המפץ הגדול אחראי ליצירת היקום לפני 13.7 מיליארד שנים. למרות שהאפיפיור דיבר בעבר על אבולוציה, הוא מיעט לדבר על תאוריות מדעיות כדוגמת זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully