וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: האם אזרחית אמריקאית נעצרה בחשד לריגול?

אמריקאית חמישית נחשדת בריגול באירן בתוך שנתיים? לפי העיתון הממלכתי "אירן", האל טלייאן בת ה-55 נעצרה עם ציוד ריגול אלקטרוני "שהוסתר בשיניה" כשניסתה להיכנס למדינה מארמניה

הרשויות באירן עצרו אזרחית אמריקאית בת 55 בחשד לריגול - כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הממלכתי "אירן". לפי הדיווח, ברשות אותה אישה, שזוהתה בשם האל טלייאן, נמצא בציוד ריגול אלקטרוני שהוסתר "בתוך שיניה". לפי הדיווח, האשה נעצרה על ידי רשויות המכס בעיירה נורדוז שבה נמצא מעבר הגבול עם ארמניה, כ-600 קילומטרים מצפון-מערב לבירה טהרן, לאחר שניסתה להיכנס למדינה ללא אשרה.

העיתון אמנם אינו ידוע בדיווחיו המהימנים, אך בהמשך היום אישרה גם סוכנות FARS את הדיווח, והוסיפה כי טלייאן נעצרה "לפני כשבוע". לפי הדיווח הזה, "האישה סיפרה לחוקריה כי יהרגו אותה אם אירן תסגיר אותה לארמניה". לאחר דיווחים אלו אירן הכחישה את המעצר בשידור של הטלוויזיה הממלכתית בטהרן. "האישה הזו ניסתה להיכנס למדינה באופן בלתי חוקי, אך נמנע ממנה לעשות זאת", אמר מקור אנונימי לרשת הטלוויזיה.

במידה והיא אכן נעצרה, הרי שמדובר באמריקאית החמישית שמואשמת על ידי אירן בריגול בשנתיים האחרונות. שלושה אזרחים אמריקאים נעצרו ביולי 2009, והואשמו כי חצו באופן לא חוקי את הגבול מעירק במטרה לרגל במדינה. הם עצמם טענו כי הם מטיילים תמימים, שחצו את הגבול מעירק בטעות.

אחת מהשלושה, שרה שוורד, שוחרר בספטמבר האחרון ממניעים הומניטריים ושבה לביתה בארה"ב. ארוסה, שיין באואר, וחברם, ג'וש פטאל, עדיין עצורים באירן, ומשפטם אמור להיפתח בחודש הבא.

זמן קצר לפני מעצרם של השלושה, שיחררה אירן את רוקסנה סברי, עיתונאית אמריקאית שהחזיקה גם באזרחות אירנית וחיה שש וחצי שנים באירן, למרות שהורשעה בריגול. לאחר הרשעתה באפריל 2009 - במשפט שארך יום אחד בלבד - נגזרו עליה שמונה שנות מאסר. ואולם, כעבור כמה שבועות הם הומר העונש בשנתיים מאסר על תנאי, והיא שוחררה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully