וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מצופים יצילו חיים, אך יעודדו הגירה

קטע ארוך מתעלת ההשקיה "אול אמריקן" נמתח לאורך הגבול עם מקסיקו, ובמשך השנים טבעו בו כ-500 מסתננים. באחרונה החלה הסוכנות הממשלתית האחראית עליה לפזר בו מצופים - ועוררה דילמה

על רקע המחלוקות הציבוריות המרות בסוגיית ההגירה, החלה סוכנות של הממשל האמריקאי לפזר בשבועות האחרונים מצופים בתוך תעלת השקיה הנמתחת לאורך קטע ארוך מהגבול בין ארצות הברית למקסיקו, שבה טובעים מדי שנה עשרות מהגרים לא חוקיים בניסיון לחדור למדינה.

ההחלטה אם לפרוש את המצופים הציבה דילמה מוסרית בפני הרשויות: מחד, התעורר הצורך למנוע את מקרי המוות. מאידך, טענו רבים כי המצופים רק יעודדו את המשך ההסתננויות, בגלל צמצום הסכנה.

בסוכנות ההשקיה האחראית על התעלה, התחבטו בשאלות האלה זמן מה, ולבסוף החלו בפיזור 105 חבלים עם מצופים לאורך קטע התעלה העובר לאורך הגבול, שאורכו 82 קילומטרים, בעלות של 1.1 מיליון דולרים. כמו כן, הוצבו לאורכה 1,414 שלטים באנגלית ובספרדית, שעליהם כתוב: "זהירות: מים מסוכנים". בארה"ב מעריכים כי ההחלטה נפלה אחרי שידור תחקיר בתוכנית "60 דקות" של רשת CBS, שהאשים את הסוכנות באדישות למקרי המוות הרבים בתעלה שתחת אחריותה.

ייעודה העיקרי של תעלת "אול אמריקן" הוא ניתוב מי נהר הקולורדו לעמקים החקלאיים בקליפורניה, אימפריאל וקואצ'לה. התעלה עוברת כולה בתוך שטח ארה"ב, ובקטע המדובר בקליפורניה היא מתקרבת לעתים למרחק של מאות ואף עשרות מטרים מהגבול. מימיה זורמים במהירות של כ-50 קמ"ש, ויכולים להיות מסוכנים ביותר לאדם שאינו מיטיב לשחות. יותר מ-500 בני אדם כבר טבעו בה מאז הקמתה ב-1942. כ-400 מהם, שזהותם מעולם לא נודעה, קבורים בבית קברות מיוחד שהוקם לידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully