וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו הצעיר של השאה הפרסי התאבד בביתו בארה"ב

עלי ריזא פהלבי, בן 44, שאביו הודח בהפיכה האיסלמית באירן ב-1979, נמצא בביתו בבוסטון, לאחר שירה לעצמו בראש. אחיו סיפר כי הוא היה "מודאג מכל החולאים שפגעו במולדתו האהובה"

רויטרס

(צילום: רויטרס. קריינות:אביב אברמוביץ')

עלי ריזא פהלבי, בנו הצעיר של השאה הפרסי המנוח, שהודח בהפיכה האיסלמית באירן ב-1979, נמצא אתמול (שלישי) מת בביתו בבוסטון שבארצות הברית, בגיל 44. פהלבי מת כתוצאה מיריית אקדח אחת לראשו, בלילה שבין שני לשלישי, וההערכה היא כי התאבד - לדברי אחיו, לאחר ש"נאבק במשך שנים להתגבר על יגונו".

האח הבכור, ריזא פהלבי, כתב באתר האינטרנט שלו כי אחיו "היה מודאג ביותר מכל החולאים שפוגעים במולדתו האהובה, ונשא את הנטל של אובדן אב ואחות בגיל צעיר".

אביו, השאה מוחמד ריזא פהלבי, נדד ממדינה למדינה לאחר הדחתו ב-1979, וכעבור שנה מת מסרטן במצרים. עלי ריזא היה בן 13 כשהמשפחה גלתה מאירן, ומגיל 15 התגורר באזור בוסטון עם אמו. הוא למד מוזיקה באוניברסיטת פרינסטון ולימודים אירניים עתיקים באוניברסיטת קולומביה ובהארוורד.

במהלך השנים השמיע לא פעם את קולו נגד השלטון האיסלמי באירן. עם זאת, ב-2009 הבהיר כי אינו מעוניין בהחזרת המלוכה למדינה כדי לרשת את כסאו של אביו, אלא ב"חופש ודמוקרטיה לעם האירני. זו מטרתי בחיים".

ב-2001, נמצאה אחותו, ליילה פהלבי, מתה במלון בלונדון, בת 31. נתיחה לאחר המוות שללה את האפשרות שמתה ממנת יתר של סמי הרגעה. אמה אמרה אז כי הייתה "מאוד מדוכאת". הייתה לה היסטוריה של אנורקסיה, בולמיה והפרעות נפשיות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully