וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר "עולמות הגוף" גוסס ויוצג בעצמו בתערוכה

היוצר הגרמני של התערוכה בה מוצגים חלקי גופות שמורים, גונתר פון האגנס, הודיע כי הוא חולה בפרקינסון וכי ברצונו שגופתו תוצג בתערוכה לאחר מותו. בעולם זכה לכינוי "ד"ר מוות"

גונתר פון האגנס, היוצר הגרמני של תערוכת "עולמות הגוף" אשר מציגה גופות של בני אדם אשר עברו שימור מיוחד, הודיע כי הוא סובל ממחלת הפרקינסון וכי כאשר ימות תועבר גופתו הליך שימור ותוצג בתערוכה. האגנס אמר בראיון לעיתון גרמני כי הוא רוצה להכין את עצמו להליך השימור הנקרא פלסטיזציה, "ולבחור את המקום בו אוצג לאחר מותי".

האגנס, מומחה לאנטומיה בן 65 זכה בעקבות התערוכה לכינוי "ד"ר מוות". הוא אמר כי מחלתו התקדמה לשלב בו "אני מתחיל לרעוד ללא שליטה בתגובה ללחץ הקטן ביותר" והוסיף כי ברצונו להיות מוצג במתקן לשימור גופות שברשותו במזרח גרמניה.

הוא פיתח את הליך הפלסטיזציה בשנות ה-70 של המאה הקודמת. התהליך עוצר את ריקבון הגופה ומשמר אותה באמצעות הזרקת חומר פלסטי נוזלי. התערוכה הראשונה הוצגה ב-1995 ביפן ולפי האתר הרשמי של התערוכה, כ-28 מיליון בני אדם ברחבי העולם צפו בה מאז. האגנס מנהל מספר מרכזי "פלסטיזציה" בגרמניה ובסין. לישראל הגיעה התערוכה באפריל 2009 והוצגה במדע-טק בחיפה שם כ-300,000 בני אדם צפו בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully