וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: התגלו 220 גופות של קורבנות הנאצים

בעת עבודות לבניית אגף חדש בבית חולים בטירול, שבו אושפזו בעלי נכויות פיזיות ונפשיות, התגלה קבר האחים. רבים מהם הומתו במסגרת תוכנית נרחבת ל"המתת חסד", על מזבח השבחת הגזע

כשתתחיל האדמה באוסטריה להפשיר לאחר החורף, יוצאו מקבריהן כ-220 גופות של אנשים שככל הנראה הומתו על ידי השלטונות הנאצים ונקברו בחצר של בית חולים בעיירה האל שבמחוז טירול בהרי האלפים. כך הודיעו היום (שלישי) הרשויות במדינה.

הגופות, שהתגלו בעת עבודות לבניית אגף חדש בבית החולים, נקברו במקום לפי ההערכות במהלך מלחמת העולם השנייה, בין השנים 1942 ל-1945. מדובר ככל הנראה בקורבנות תוכנית מרוכזת ל"המתת חסד" של חולים ובעלי מומים - כאלו שהנאצים החליטו שאינם ראויים לחיות.

במסיבת עיתונאים שכונסה היום בבית החולים, נמסר כי צוות מיוחד של מומחים יעסוק בזיהוי הגופות, בעזרת התיקים בארכיון בית החולים ודגימות של DNA. הפרויקט אמור להימשך כשנתיים.

צילום אווירי של בית החולים בעיירה האל באוסטריה שבו התגלו 220 גופות של קורבנות המתת חסד של הנאצים. רויטרס
תצלום אווירי של בית החולים. מסומן בצהוב: האגף החדש שתוכנן להיבנתו. מסומן בכחול: בית הקברות שהתגלה/רויטרס

לפי הרישומים ההיסטוריים, הנאצים הוציאו לפועל באוסטריה, שסופחה לגרמניה ב-1938, את התוכנית שנקראה T-4. התוכנית השאפתנית כללה "המתת חסד" מקיפה של בעלי מוגבלויות, פיזיות ונפשיות. המטרה היתה השבחת הגזע הארי באמצעות חיסול כל אדם "נחות". בשם מטרה זו, הומתו אלפים מאותם בעלי מוגבלויות בתאי גזים בטירה ליד העיר לינץ.

לפי הרישומים, לפחות 360 מהחולים שאושפזו בהאל נשלחו למותם בטירה, בטרם הסתיים יישום התוכנית ב-1941. מאותו רגע, הופסקה ההמתה היזומה של החולים, אך הם נזנחו בבתי החולים, ורבים מהם מתו בהמשך מהזנחה, רעב, מחלות ומנות יתר של תרופות. זה ככל הנראה היה גם גורלם של המתים שגופותיהם התגלו כעת.

צילום היסטורי של בית החולים בעיירה האל באוסטריה שבו התגלו 220 גופות של קורבנות המתת חסד של הנאצים. רויטרס
תצלום היסטורי של בית החולים/רויטרס

"השלב הזה, של 'המתת חסד' בלתי שיטתית, טרם נחקר לעומק", אמר ההיסטוריון האוסטרי אוליבר זייפרט. "זו הזדמנות טובה לנסות להבין מה שקרה פה". מושל מחוז טירול, גינתר פלטר, הוסיף כי "יש לבחון כעת מקרוב את הפרק האפל הזה בהיסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully